با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

در جلسه قبل درباره آنالیتیکس صحبت کردیم، و به‌عنوان نمونه، چند مورد از ابزارهای آن را معرفی کردیم. دلیل استفاده از این ابزار، ارائه گزارش‌های جامع و رایگان بودن آن است. البته، دلایل دیگری هم وجود دارد، مثلاً برخی معتقدند که گوگل با سایت‌هایی که گوگل آنالیتیکس دارند، مهربان‌تر است یا در بحث سئو (Seo) برخی اعتقاد دارند که چسبیدن گوگل آنالیتیکس به سرچ کنسول کمک می‌کند تا Tracking بهتری از یوزرها داشته باشیم و Conversion ‌روی‌ بعضی از کلمات کلیدی را بتوانیم Track کنیم‌. همیشه این دغدغه برای ما ایرانی‌ها‌ وجود داشته که ممکن است از گوگل آنالیتیکس محروم شویم و دیگر نتوانیم از آن استفاده کنیم. در پاسخ به این دغدغه، باید بگویم که شما استفاده از فیلترشکن را نوعی محرومیت قلمداد می‌کنید، که درست است، اما آیا همه مخاطبان سایت از فیلترشکن استفاده می‌کنند؟ اگر آنالیتیکس تصمیم بگیرد که به آی‌پی‌های ایرانی خدمات ندهد و آنها را جزء داده‌ها نیاورد، با توجه به آمار که تقریباً30 درصد افراد از فیلترشکن استفاده می‌کنند، بنابراین در حدود 60 تا 70 درصد مخاطبان سایت‌ها را از دست می‌دهیم، که در چنین صورتی، عملاً آنالیتیکس کاربردی نخواهد داشت. در جلسه قبل، توضیحات ساده‌ای درمورد Dashboard آنالیتیکس ارائه دادیم و گفتیم که در قسمت overview می‌توانیم بفهمیم چه تعداد User و session داریم و همچنین‌ active user right now و use site speed is که در جلسات بعدی درموردشان صحبت خواهیم کرد یا درباره Traffic Channelها که نوع کشورها و ساعت‌های بازدید را مشخص می‌کنند. در این داشبورد، امکان دسترسی به تعداد بازدیدها در گذشته به تفکیک روز، ماه و سال وجود دارد.

در chrome با تایپ کردن F12 به‌حالت Developer وارد می‌شویم و می‌توانیم صفحات سایت را در حالت موبایل هم بررسی کنیم. ‌ Dashboard یک دید گرافیکی است که سعی می‌کند اطلاعاتی را درباره شاخص‌های اصلی عمکلردِ «Key Performance Indicator (KPI)» مرتبط با موضوع کسب‌وکارتان به شما بدهد. KPIها یک سری از شاخص‌های عددی مشخص در مبحث سنجه‌های بازاریابی هستند. البته KPI اشتباه هم وجود دارد، اما اگر بتوانید KPIهای صحیحی را دنبال کنید، می‌توانید استراتژی‌های مختلفی را براساس بودجه‌های مختلف و مواردی مانند آن تنظیم کرده و کارها را درست پیش ببرید. قانون GDPR قانونی در اتحادیه اروپا است که براساس آن شهروندان اروپا از Trackشدن در سایت‌ها محفاظت می‌شوند. اگر سایتی از کوکی‌ استفاده می‌کند باید حتماً به شهروندان اطلاع دهد؛ Track شدن آنچنان موضوع خطرناکی نیست. از نظرEdgecomb Carolyn مهم‌ترین مارکتینگِ KPIها این‌ موارد هستند:

1.درآمد 2.بابت هر لید یا سرنخ چقدر هزینه کردید. 3. CLV یا CLTV یا LTV ارزش مشتری را در مدتی که مشتری شماست مشخص می‌کند (‌اگر می‌خواهید درباره CLTV بیشتر بدانید کتاب کسب‌وکار طرح مدل اشتراکی از انتشارات آریانا قلم را مطالعه کنید).

4. Inbound Marketing ROI .5 Traffic to lead ratio یکی از سنجه‌های مهم است که نسبت بازدیدکننده به لید را به ما می‌دهد؛ یک Conversion است در حد تبدیل به لید. 6. Lead to customer ratio در قسمت اهداف (Goal) بیان می‌کند که چند نفر پول دادند و چند نفر عضو شدند. 7. Landing page conversion rates .8 Organic Traffic چند درصد از ورودی‌ها به‌شکل Organic آمدند‌. 9.Social Media Traffic and Conversion Rate .10 Mobile Traffic, Leads and Conversion Rate این‌ موارد را ذکر کردیم تا برسیم به اینکه الزماً هر چیزی که در اینترنت می‌خوانید به معنی این نیست که همه آنها به درد شما بخورند، در ابتدا باید آنها را مطالعه و بررسی کنید و بعد تصمیم بگیرید که از آنها استفاده کنید یا نه!

توضیحاتی درمورد چند عبارت کلیدی:

• هزینه جذب مشتری (CAC) بیان می‌کند که در یک بازه زمانی چقدر پول هزینه کردید و چه تعداد مشتری جذب کردید‌؛ حاصل تقسیم این دو بر هم، هزینه جذب هر مشتری می‌شود.

• Site traffic: lead ratio ترافیک سایت وقتی مهم است که lead ratio بالا باشد. این موضوع در سایت‌های کسب‌وکاری و فروشگاهی مهم است ولی در سایت‌هایی رسانه‌ای فقط ورودی مهم است.

• Quality lead هم مهم است.

• Form Conversion Rate مهم است.

• Session duration اگر سایت رسانه باشد، مهم است‌. ‌

• ROAS یا بازگشت هزینه تبلیغات گوگل، درآمد کمپین نسبت به هزینه مستقیم یک کمپین است و ROI مجموع هزینه‌ها است.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

برای محاسبه اینکه بدانیم تبلیغات کلیکی که می رویم برای ما به صرفه است یا نه باید ارزش هر مشتری را بدانیم لذا برای این مورد باید با مفاهیمی مثل CAC, CLTV آشنا باشیم و بعد بتوانیم هر یک از این موارد را با یکدیگر ارتباط دهیم. اما مشکل من این است که با برخی از تکه های این پازل، مانند RFM یا میانگین سبد خرید آشنا هستم اما برخی را نمی دانم و از طرف دیگر با تکمیل شدن پازل نمی دانم این تکه ها را چگونه در کنار هم بچینم تا حدودا بتوانم ارزش هر مشتری را به دست آوردم. لطفا منبعی برای اینکه بتوانم بطور عمیق و دقیق این مورد را بفهمم معرفی کنید.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
2324

سلام. نسخه جدید گوگل انالیتیکس خیلی ظاهر و دسترسی به امکاناتش متفاوت شده، امکانش هست شما یه ویدئو آپدیت مثل GTmetrix هم برای گوگل انالیتیکس درست کنید؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
4502

با not provided باید چیکار باید کرد که نمایش داده بشه 97 درصد کیوردها not provided هستند
اگر راهنمایی کنید ممنون می شم
تصویر در لینک زیر

https://s16.picofile.com/file/8418233000/Bildschirmfoto_2020_12_20_um_11_29_28.png

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
5525

سلام من در رابطه با cpa و cpl مقالات زیادی خوندم اما هنوز فرقشونو متوجه نمیشم .
در تعریف هرجفتشون ما باید حساب کنیم که چه مقدار هزینه برای کمپین کردیم تا فردی به مشتری در آمده .
از چندین منبع هم خوندم اما تفاوتشونو با مثال عینی متوجه نمیشم ، ممکنه برام توضیح بدین که در عمل فرق این دو چی هست ؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
5531

سلام آقای طالبی عزیز.
شما در انتهای ویدئو به okr و اینکه با kpi متفاوت هست اشاره کرید.
من سرچ های زیادی زدم ولی راستش فرق خاصی و فاحشی رو متوجه نشدم توی یه کلمه بخام بگم شیر فهم نشدم.
امکانش هست تعریف okr و تفاوتش رو با kpi در یک مثال بیان کنید

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
12248

خلاصه موضوعات ویدئو

یادگیری گوگل آنالیتیکس Google Analytics به دلایلی که در ویدئو توضیح داده شد یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که متخصص دیجیتال مارکتینگ باید استفاده از آن را بداند.

مفهوم Google Analytics Dashboard در این ویدئو با تعاریف رسمی جهانی توضیح داده شده است.

KPI یا Key Performance Indicator، شاخصهای عددی مشخص برای بحث سنجه‌های بازاریابی است که به شکل کامل در این ویدئو توضیح داده شده است.

CLTV یا Customer LifeTime Value، یکی از مباحث ارزش طول عمر مشتری (میزان درآمدی که یک کسب و کار انتظار دارد از یک مشتری حاصل شود) است. در این ویدئو تعاریف و میزان محاسبه آن توضیح داده شده است.

نحوه تحلیل Goal و بررسی سنجه‌های آن در ویدئو توضیح داده شده است.