گزارش‌گیری با GA4

همین ابتدای کار آشنایی با یک سری مفاهیم و رسیدن به تعریف مشترک برای انجام گزارش‌گیری لازم است.

Performance Marketing: پرفورمنس مارکتینگ علم داده است. در مارکتینگ تعدادی Channel (سئو، سوشال مدیا، گوگل ادز و ...) داریم. از تمام این چنل‌ها یک سری ترافیک وارد وب‌سایت ما می‌شود. اون ترافیک ورودی، منطقاً تبدیل به یک ایونتی (Event) می‌شود. ایونت‌هایی که برایمان مهم هستند به‌عنوان کانورژن تعریف می‌کنیم.

هنر پرفورمنس مارکتر این است که کانورژن‌ها را تا جای ممکن بهبود بدهد و آنها را بیشتر کند. تنها راه بهبود و بیشتر کردن کانورژن‌ها این است که کل فرآیند را به شکل داده‌محور روی یک ابزار گزارش‌گیری مثل آنالیتیکس تصویرسازی کنید.

Marketing Funnel: یک سری ورودی داریم. باید بتوانیم این ورودی را تبدیل به Engage و انگیج‌ها را تبدیل به Delight کنیم. تنها را این داستان این است که ترافیک را به مراحل مختلف بشکنیم و مشخصاً روی آنها کار کنیم.

Trafic Source: (User>Session>Event)

به‌نظر من (یزدان مرادی)، 80درصد تحلیل گزارش‌ها و ترافیک ورودی و تحلیل رفتار مشتری و امثالهم به این برمی‌گرده که به خوبی درک کنید این سه تا کلمه (User>Session>Event) چه معنی می‌دهد.

تعریف User

در دنیای آنالیتیکس User معنی Browser (کروم، فایرفاکس و ...) می‌دهد، معنی فرد یا انسان نمی‌دهد. پس اگر یک نفر با 3 مرورگر مختلف وارد وب‌سایت شما شود، 3 یوزر وارد وب‌سایت شده است.

مسیر رفتن به سایت و بعد محل ذخیره سازی کوکی‌ها:

Right click/ Inspect/ tab application / cookie / Destination cookie

این کار را داخل اینکاگنیتو (حالت ناشناس یا Incognito) انجام بدهید تا حجم کوکی‌های نمایش دهنده کمتر باشد و زودتر سایت مقصد را پیدا کنید. وقتی وب‌سایت لود می‌شود یک کوکی به یوزر داده می‌شود. اگر من با کلیک راست در مسیر بالا کوکی را پاک کنم، Browser من را مجدد به عنوان یوزر جدید می‌شناسد.

یوزر (User) برابر تعداد آدم نیست. ممکن است ده نفر بارها و با چند مرورگر به سایت شما بیایند و هر دفعه هم کوکی را پاک کنند. این طور است که در آنالیتیکس یوزر جدید شناسایی می شوند.

توتال یوزر (Total User) چیست؟

مجموع کوکی‌ها یا مرورگرهایی هستند که وارد سایت شما شده‌اند.

اکتیو یوزر (َActive User) چیست؟

یوزری که انگیج سشن (Engaged sessions) دارد و یا First user هست.

نیو یوزر (New User) زیرمجموعۀ اکتیو یوزر (Active User) است.

فرق بین New user و First User چیست؟

فرقی ندارند. اولی متریک و دومی ایونت است.

تعریف New User

کسی که اولین بار آنالیتیکس بهش کوکی می‌دهد. یعنی من ممکن است از قبل User تو باشم ولی کوکیم رو پاک کرده باشم و آنالیتیکس من رو یوزر جدید شناسایی کند.

یا اکستنشنی داشتم جلو کوکی را گرفته است و الان که وارد سایت شدم اولین بار است که کوکی را به من می‌دهد و من اینجوری نیو یوزر می‌شم. پس نیو یوزر کسی نیست که اولین بار عمرش وارد وب‌سایت شما شده است.

ریترنینگ یوزر (Returning User)

کسی که وقتی وارد وب‌سایت می‌شود از قبل برایش کوکی سِت (Set) شده است.

چه موقع Session تبدیل به Engaged Session می‌شود؟

1- بیش از 10 ثانیه اون سشن Sessions داخل وبسایت باشد یا

2- کسی که یک Event Conversion داشته باشد. اگر زیر 10ثانیه خرید کند یا لاگین کند یا ایونت‌هایی که کانورژن هستند انجام بدهد. یا

3- یوزری که بیش از 2 پیج ویو () داشته باشد.

یک User وارد سایت می‌شود و زیر 10 ثانیه صفحۀ دیگری رو هم نگاه می‌کند، چون در این شرایط دو page view اتفاق افتاده (برایش fire) شده. این باعث می‌شود سشنش تبدیل به اینگیج سشن و یوزر تبدیل به اکتیو یوزر شود.

Session

تعریف Session: به بازه زمانی گفته می‌شود که یوزر اکتیویتی دارد.

یک یوزر می‌تواند شامل چندین Session باشد. ممکن است شما گزارشی بگیرید که از 1 تیرماه تا 31 تیرماه است. شما ممکن است در این گزارش 100 user داشته باشید ولی تعداد Sessionها 1000 تا باشند.

Session Start

وقتی که User وارد وب‌سایت می‌شود، یک Session Start برایش فایر (Fire) می‌شود.

چرا سشنش شروع می‌شود؟ چون ایونت پیج ویو (Page view) برایش اتفاق افتاده است. (یک Activity اتفاق افتاده). ایونتی که برای یوزر اتفاق میفتد ممکن است First Visit یا Page view باشد.

نکته: در دنیای آنالیتیکس event معنای activity می‌دهد.

Session Timeuot

اینکه می‌گویند Web Page را باز کنید Session شروع می‌شود و ببندید تمام، این کاملا اشتباه است.

آیا اگر را لپ‌تاپ خاموش کنیم Session تمام می‌شود؟ خیر.

سشن (Session) زمانی تمام می‌شود که User مورنظر 30دقیقه uncativity داشته باشه. (سی دقیقه هیچ فعالیتی نمی‌کنه.)

Session Timeout: 30 min Unactivity

مثال: یوزر وارد وبسایت میشه، سشنش شروع میشه. دقیقۀ 15 مرورگر رو می‌بنده، لپ‌تاپ رو می‌بنده و میره. دقیقه 25 برمی‌گرده لپ‌تاپ رو روشن می‌کنه وارد سایت میشه، اسکرول انجام میده و کلیک می‌کنه. اگر یکی از این‌ها رو انجام بده، چون ایونت اتفاق افتاده، Session قبلیش تایم اوت نمی‌شه و ادامه داره.

حتی اگر کاربر موس رو رها کنه و بره و 10 دقیقه بعد برگرده (زیر 30 دقیقه) و صفحه رو اسکرول کنه، برای این یوزر هم پیج ویو جدیدی رخ نداده و سشن قبلی هم ادامه داره.

نکته: تعداد page view برابر تعداد سشن نیست.

سِشن (Session) دوتا پارامتر داره:

1- سشن نامبر Session number: تعداد سشن User را ثبت می‌کنه.

2- سشن آیدی Session ID: لحظه‌ای که سشن شروع میشه رو ثبت می‌کنه. (تاریخ و ساعتی که سشن شروع میشه.)

اگر گزارش بگیریم از 1 تا 31 تیرماه بر اساس Session number میاد. مجموع Sesseionهایی که کاربر در طول این 1ماه داشته رو نشون میده.

یک یوزر (User) ممکن است چندین Session داشته باشد و یک سشن (Session) می‌تواند چندین ایونت داشته باشد. پس چنددَه یا چندصد ایونت می‌تونن زیرمجموعه یک سشن باشند.

تعریف Conversion

ایونتی که خودت در بخش تنظیمات به کانورژن تبدیل کردی. از مسیر زیر:

analitytics/admin/event، ستون آخر جلو هر بخش، اگر تیکش روشن بشه اون ایونت تبدیل به کانورژن می‌شود.

گاهی ما یک ایونت را داخل تگ منیجر ست می‌کنیم. با توجه به اینکه 24 ساعت طول می‌کشه که دیتاهای تگ منیجر به آنالیتیکس منتقل بشن با این شرایط می‌تونیم یک کلک بزنیم و داخل خود کانورژن آنالیتیکس، کانورژن تعریف کنیم.

در قسمت Conversion در بخش بالا سمت راست گزینه New Conversion رو بزنید و نام ایونتی که داخل تگ منیجر ست کردیم اینجا وارد کنیم. دیگه با این شرایط نیاز نداریم 24 ساعت صبر کنیم و می‌تونیم همینجا کانورژن رو ایجاد کنیم.

دقت کنید که Click و Pageview کانورژن نیستند. به اسامی هر چیزی که به‌عنوان کانورژن تعریف می‌کنید دقت کنید.

دایمنشن و متریک

دایمنشن اون چیزی است که عدد نیست و حروفه. مثلا جنسیت: مرد و زن (مذکر، مونث) دایمنشن است. نشانه دیگر دایمنشن اینه که همیشه در گزارش‌ها سمت چپ و متریک سمت راست است.

متریک عدد است. برای مثال Item Revenue متریک است.

اقدامات لازم قبل از گزارش‌گیری در آنالیتیکس

قبل از گزارش‌گیری در آنالیتیکس لازم است که یک سری اقدامات انجام دهید.

1- GA4 & GTM Checkup (Data Flow)

چک کردن آنالیتیکس و تگ منیجرِ اون کسب‌وکار که چندتا پراپرتی ایجاد شده و چه تگ‌هایی تعریف شده و … .

نکته: فقط با 1شرط حق دارید Property را جدا کنید. اینکه پراپرتی دوم از نظر User Based متفاوت باشد.

مثلا رو سایت دارید لباس می‌فروشید، یه جایی تو مسیر شغلی تصمیم می‌گیرید یه بخشی از سایت رو به ساندویچ‌فروشی تبدیل کنید. اینجاست که UserBased متفاوت هست و شما حق دارین پراپرتی جدید درست کنید وگرنه کل سایت باید روی یک پراپرتی باشد.

نکته: در چه زمانی اجازه داریم کانتینر اضافه‌تر بسازیم؟

به یک شرط شما حق این کار را دارید. اینکه از نظر امنیتی یا از نظر پرفورمنسی می‌خواید تنظیمات متفاوتی درست کنید. اینجا هم البته می‌تونید 1 کانتینر داشته باشید و از تریگر (Trigger) متفاوت استفاده کنی. ترجیح همیشه به داشتن یک پراپرتی و یک کانتینر است.

2- Create UTM Parameters Dashboard

یاد بگیرید هر ترافیکی که قرار است وارد وب‌سایت شما شود باید UTM داشته باشد. تبلیغات بنری، اینفلوئنسرمارکتینگ و … . حق ندارید لینک‌های داخلی وبسایتتون را UTM بزنید. حق ندارید منو (Menu) را UTM بزنید. یا بیایید دکمه‌ای از صفحه اصلی سایت که مقصدش صفحه اصلی سایت است UTM بزنید. این‌ها اشتباه است.

نکته مهم: رپروتاژها را UTM نزنید. اینجوری یه سیگنالی به گوگل می‌دهید که من این لینک رو خریدم و اینجوری ممکنه پنالتی بشید. بعدا در ادامه آموزش براتون می‌گم چطور رپورتاژ و آمار ورودی‌هاش رو Track کنید. 

راهنمای UTM زدن: فایلی رو آقای مرادی برای راهنما فرستادن که راحت‌تر این بخش UTM رو انجام بدین. (مراجعه به بخش منابع)

نکاتی در مورد Channel Grouping

آنالیتیکس ترافیک رو بر اساس یک منطقی به یک سری Channel می‌دهد. مثلا ترافیکی که از گوگل میاد به چنل گوگل ارگانیک می‌دهد. ترافیکی که از sms میاد میره تو چنل sms.

اگر دقت کرده باشید گاهی آنالیتیکس ترافیکی رو نمایش میده با عنوان un asign. این زمانی اتفاق میفتد که گوگل نفهمیده ترافیک از کجاست. چون براساس استاندارد خودش کار نکردیم.

حالا استاندارد گوگل چیست؟

گوگل تو استانداردش گفته که یه سری چنل‌ها رو چطور تعریف کنیم. راهنماش رو تو بخش منابع می‌تونید ببینید. برای مثال چنلی به اسم display داریم که معمولا تبلیغات کلیکی‌مون داخلش هست.

برای ساخت UTM به روش Diffult Channel Grouping این‌طور عمل کنید:

برای ساخت UTM به فایل راهنما و لینک راهنمای گوگل دقت کنید و بر اساس اون UTM رو بسازید. به همه نیروهای سازمان که باهاشون کار می‌کنید اعلام کنید بدون هماهنگی حق ندارند UTM بسازند و فایل‌های راهنما رو هم باهاشون Share کنید. (فایل‌ها در بخش منابع هستند.)

3- Create Custom Channel Groupping 

به صورت پیش‌فرض Medium ایناست:

Medium is one of (“display”, “banner”, “expandable”, “interstitial”, “cpm”)

خب گزارش این Diffultها رو کجای آنالیتیکس ببینیم؟

بخش Report قسمت Traffic acqusition جدول پایین صفحه.

ساخت Custom Channel Groupping

به بخش زیر بروید:

Admin / Data setting / channel Group / Create New Channel Group

در لیست، تمام چنل‌ها رو بهتون نمایش میده. روی Display کلیک کنید. در قسمت چنل کاندیشن حتما or رو انتخاب کنید و به هیچ عنوان and نگذارید. وقتی or در نظر می‌گیری به آنالیتیکس می‌گید قانون‌های خودت رو در نظر بگیر، اگر source من مثلا یکتانت هم بود در نظرش بگیر و بشمار.

در این بخش نیازه که رجکس (RegEx) بلد باشیم. در بخش منابع سایتی برای آشنایی و یادگیری رجکس معرفی شد. یزدان مرادی یه کدی هم برای رجکس نوشت که شرط‌ها رو برامون راحت کرده و متناسب با اون بخش شرط رو پر می‌کنیم. 

Paid Social: Source: matches rejex: post|storyDisplay: Source: matches rejex: tapsell|sanjagah|mediaad|yektanet|sabavision|yn_utm_source_test|mygearboxOrginal Social: Source: matches rejex: telegram|www.telegram.org|telegramOrginal Video: Source: matches rejex: aparat.com|tamasha.com|jabeh.com|dalfak.com|mihanvideo.com|mp4.ir|namayesh.com  

 

4- Modify unwanted Referal

گاهی ممکنه شما تو قسمت Sourse یه سری آدرس مثل شاپرک و … رو ببینید که به‌عنوان رفرال Referal ثبت شده. یا گاهی دامنه خودتون رو تو ترافیک سورس می‌بینید. برای اینکه این‌ها رو نبینید، از مسیر زیر وارد List Unwanted Referal بشید. در قسمت Refferal Domains لیست دامنه های زیر رو وارد کنید.

اینجوری این دامنه‌ها دیگه رفرال به حساب نمیاد و دایرکت حساب میشن. هر ترافیکی که برای سایت خودمونه مثل درگاه پرداخت و آدرس سایت خودمون و لوکا هاست و … .

shaparak.ir

A.com

accounts.google

127.0.0.1

localhost

tagassistant.google.com

به مسیر زیر بروید

Admin / Data stream / cofiger tag setting

5- Croose Domail Tracking checkup

مسیر این تنظیمات:

Admin / Data stream / cofiger tag setting / configure your domain

کل داستان Crost Domain Tracking برای وقتیه که شما دوتا دامنه متفاوت دارید. A.com و B.com. یه فرآیندی روی دامنه A داری که وقتی طرف مرحله 1 رو روی دامنه a انجام داد و روی دکمه‌ای کلیک کرد برای مرحله دوم وارد دامنه B بشه. برای اینکه آنالیتیکس اون دامنه دوم رو user جدید تشخیص نده و متوجه بشه این همون یوزر قبلی هست باید دوتا کار انجام بدی.

1- دامنه دوم رو در قسمت Configure Your Domain

2- دوتا پراپرتی GA4 در هردو یکی باشه

6- Event Tracking

وقتی که شما لندینگ دارید، یه سری اتفاقات تو این صفحه باید برات مهم باشه، کلیک‌ها و اسکرول و تکمیل فرم، لاگین و ساین اوت و پرچس.

Event Tracking (clicks, Scrolls, from Submission, login, sign up, purchase)

اینایی که گفتیم کانورژن هستن، بقیه اتفاقات همش ایونت (ایونت ساده) هستن.  برای ساخت ایونت‌ها باید وارد تگ منیجر بشید. یک تگ جدید می‌سازیم به اسم GA4-Click

در قسمت Tag Configuration ایونت رو انتخاب می‌کنید. بعد در صفحه‌ای که باز میشه در قسمت Configuration Tag، باید GA4 رو انتخاب کنید. اسم ایونت به شدت مهم و نباید به دلخواه هر اسمی بذارید. در بخش منابع فایلی قرار گرفته که برای نامگذاری ایونت‌ها ازش استفاده کنید. باید حتما اسمی رو انتخاب کنید که خود گوگل Recommend کرده است.

نکته: فرآیند خرید رو با تگ و تریگر تگ منیجر انجامش ندید. کلا کانورژن‌ها رو با تگ و تریگر تگ منیجر انجامش ندید. با Data Layear انجام بدین.

ما در GA4 چهار نوع ایونت داریم

1- ایونت‌های خودکار (Automatically collected events)

2- Enhanced measurement events

3- Recommended events

4- Custom events

1- ایونت های خودکار (Automatically collected events)

ایونت‌های خودکار ایونت‌هایی هستند که خود Ga4 به صورت خودکار می‌شماره. ما هیچ تغییر و دخالتی روی این ایونت‌ها نمی‌تونیم داشته باشیم. مثل session_start

2- ایونت‌های اختیاری Enhanced measurement events

ایونت‌های خودکاری که خود گوگل داره می‌شماره ولی اجازه داده اگر دلم خواست خودم برم تغییرش بدم. خاموشش کنم یا هر چی.

وارد بخش ادمین بشید. دیتا استریم رو انتخاب کنید. وارد وب استریم دیتیل بشید. در قسمت تنظیمات Enhanced measurement وارد setting بشید. از این قسمت می‌تونید تمام ایونت‌های اختیاری رو ببینید و خاموش کنید. 

3- ایونت Recommended events

ایونت‌هایی هستند که گوگل زورش نرسیده بره برای شما خودکار بشماره. مثل لاگین و پرچس و ساین اوت و … .  چرا زورش نمی‌رسه؟ چون تو هر بیزینس و سایتی این ایونت‌ها متفاوته. مثلا تو یه سایت برای لاگین با پیامک یک‌ بار مصرف لاگین می‌شین، تو سایت دیگه با پسورد.

ولی گوگل برای تعریف عنوان این نوع ایونت یه سری قوانین گذاشته که لینکش تو قسمت منابع هست. پس در قسمت تگ منیجر اسم ایونت‌ها رو بر اساس جدول گوگل نام‌گذاری می‌کنیم. البته فایل راهنمای مدرس هم در قسمت منابع موجوده. در این فایل نام تمام ایونت‌ها اومده.

نکته: حتما برید در قسمت ایونت‌های خودکار اختیاری، کلیک و اسکرول رو خاموش کنید. و همین‌جا در تگ منیجر ایونت کلیکی که می‌سازید براتون می‌شماره.

4- Custom events

رویدادهایی هستند که شما تعریف می کنید. مطمئن شوید که فقط زمانی رویدادهای سفارشی ایجاد کنید که هیچ رویداد دیگری برای مورد استفاده شما کار نمی‌کند.

تعریف ایونت کلیک

نکته: چون Element داخل فایل نام‌گذاری ایونت نبود. باید خودمون Custom تعریفش کنیم. برید داخل آنالیتیکس در قسمت Costum Difination، گزینه Careat رو بزنید. وارد بخش New Custome Dimantions بشید. در قسمت نام طبق قوانین نامگذاری خود گوگل اسم رو بذارید. حرف اول بزرگ، بقیه کوچیک و بینش هم اسپیس. برای ID هم مدل خودش نامگذاری می‌کنیم. Link_element.

بعد از ساخت Tag، سراغ Trigger میریم. دقیقا اسم همون تگ رو برای تریگر بذارید. (GA4-Click). برای Trigger Type هم اگر Just link رو بزنید فقط کلیک‌هایی رو می‌شماره که لینک دارند. ممکنه من یه جایی رو کلیک کنم که لینک نداشته باشه. مثلا فلش سمت راست و چپی و … . برای همین همیشه All Element رو انتخاب کن و چون تمام کلیک‌ها رو می‌خوای گزینه all باشه و ذخیره کن. 

برای اسکرول هم یک Tag می‌سازیم و سپس Trigger.

Create Tag

Tag Name: GA4-Scroll

Element Parameter: Percent_Scrolled

Value: Scroll depth treshhold

Create Trigger

Trigger Name: GA$-Scroll

Trigger Configuration:

دوتا گزینه اینجا داره:

1- انتخاب عمودی یا افقی بودن اسکرول

2- در قسمت percentage عددهای 25، 50، 75 و 90 رو وارد کنید و بعد کل تنظیمات رو ذخیره کنین.

ساخت ایونت Form

Tag name: Form-GA4

Event Name: generate_lead 

برای مواقعی که کاربر برای خرید محصول باید فرمی پر کند یا برای درخواست دمو و … از generate_lead استفاده کنین ولی برای فرم ساده مثل تماس با ما که فقط یه اطلاعات ساده از کاربر می‌گیری از form_submit استفاده کن. بعد از اینکه اسم رو وارد کردیم. پارامتری هم نداره و تگ رو ذخیره می‌کنیم.

ساخت Trigger فرم

همون اسم تگ رو می‌زنیم. برای نوع تریگر از Form Submission استفاده نکنین چون اگر کاربر داده‌ای رو هم در داخل فرم وارد نکنه و گزینه ارسال رو بزنه این آمارش شمرده میشه.

پس نوع رو چی بزنیم: Element Visibility

این یعنی وقتی یه اِلمنتی به صفحه اضافه شد این شمارش انجام بشه. وقتی فرم پر میشه و کاربر کلید ارسال رو می‌زنه، یه پیغامی به صفحه اضافه میشه، میگه با موفقیت انجام شد یا مشابه این. راست کلیک می‌کنیم و کلاسی که براش تعریف شده رو می‎‌بینیم و در قسمت Element Selector وارد می‌کنیم. دقت کنید چون کلاس هست قبلش حتما دات بزنید. برای اطمینان گزینه observe DOM change هم تیک بزن و تغییرات رو سیو کن و تمام.

نکته: برای class باید دات بزنید برای ID باید هشتگ بزنید.

login ،sign up ،perches

برای این‌ها حتما باید از Data layare استفاده کنین. این دستور (Generate Data layere push for login Tag manager) رو یزدان مرادی داخل چت‌جی‌پی‌ نوشت تا براش دستورش رو ایجاد کنه. گاهی بعضی تگ‌ها رو نمیشه با تگ منیجر به سایت تزریق کرد تا برامون اطلاعاتی رو جمع کنه. اما بعضی دستورات رو ما خودمون از طریق Data layer ،push خودمون باید اسکرپتش رو به سایت تزریق کنیم تا این کار رو برامون انجام بده.

این اسکریپت‌ها رو باید یا بدید chatgpt براتون تولید کنه یا اگر خودتون بلدید بنویسید. بعد بدید برنامه‌نویس بگید هر زمان یوزر فرم رو ارسال کرد. این اسکریپت فایر (Push) بشه. وقتی این کار انجام شد. کافیه بیاید داخل تگ‌منیجر یه تگ بسازید. اسمش رو لاگین بذارین. GA4-Login

در بخش تگ کانفیوگریشن ایونت رو انتخاب می‌کنی. اسم ایونت رو هم login می‌ذاری. طبق جدول نامگذاری در بخش منابع.برای تریگر هم به اسم همون تگ تریگر می‌سازیم و طبق عکس بقیه‌اش. قسمت تایپ تریگر costom event و بعد event name رو هم login می‌زنی و ذخیره می‌کنی.

خب با تعریف این تگ چه اتفاقی میفته. هر زمانی کاربر لاگین کنه. برنامه‌نویس اون دیتالیر (Data Layer) رو روی وبسایت پوش می‌کنه. تریگر میره می‌گرده هر دیتالیری پیدا کنه که اسمش لاگین باشه رو یه دونه می‌شمره. برای سایت های وردپرسی یه افزونه وجود داره به اسم Gtm4Wp. با این افزونه بدون اینکه نیاز باشه از این data layer استفاده کنید. خودش انجام میده و دیتالایر براتون میسازه. ولی برای سایت اختصاصی باید کار رو به برنامه‌نویس بسپارید.

داکیومنت ضمیمه این قسمت درمورد measure ecommerce ga4 در بخش منابع مطالعه شود.

نکته: ایونتهای ایکامرسی (خرید) رو هیچ کدوم رو با تگ و تریگر ست نکنید باید اسکریپت بنویسید بدید برنامه نویس پوش کنه. داکیومت گوگل رو هم بخونید دراین مورد.

نکته: یادت باشه لاگین و ساین آپ و پرچس رو داخل آنالیتیکس به عنوان کانورژن اضافه کن ولی چیز دیگه‌ای رو حق نداری اضافه کنی.

نکته: میری قسمت دیتا ستینگ / دیتا کالکشن و تو صفحه ای که وارد شدی گوگل سیگنال رو روشن کن. همونجا که گوگل سیگنال رو روشن کردی. یه چیزی داریم به اسم Audiances. اینجا می‌تونید برای خودتون اودینس تعریف کنید. میرید در قسمت Template و بعد دموگرافیک یه age میزنی و سن مثلا زیر 25 سال رو تعریف می‌کنی، 13 تا 25. خب بعد اگه داخل گوگول‌ادز این اودینس رو Import کنی. فقط برای کاربرانی که زیر 25سال هستند می‌تونی تبلیغات بدی. همین کارو برای جنسیت و علاقه‌مندی و ... هم میشه انجام داد. این دستورات درصورتی کار می‌کنه که گوگل سیگنال رو روشن کنی.

به چه دردی می‌خوره: تمام داده‌های دموگرافیک یوزر رو به تو نمایش میده. جنسیت و سن و علاقه‌مندی و … .

این موارد تنظیمات قبل از گزارش‌گیری در آنالیتیکس بود. نحوۀ گزارش‌گیری در ویدئو مفصل توضیح داده شده است.

 

پیوندها و منابع آموزشی