وبینار شماره 3 پرسش و پاسخ - جمع بندی جلسات نهم تا دوازدهم


با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

1.شاید موضوع سوالمو "دیجیتال مارکتینگ و مشکلات آن‌ " انتخاب کنم بهتر باشه..و بازم ممنون میشم جواب سوالمو بدین.یکی از مواردی که همواره خانواده اعتراض میکنن اینه که "تو چقد کار میکنی؟ خسته نمیشی؟یکم استراحت کن، با ما صحبت کن." ینی اوضاع به شکلیه که بقیه اعتراض میکنن ولی خودم متوجه نمیشم و احساس خستگی نمیکنم! سوالم از شما بعنوان کسی که تجربه زیادی دارید، چطور این مسائل رو مرتفع می کنید؟ چطور حلش میکنین؟ وقتی 10 شب میرسین خونه، چیزی نمیگن بهتون؟. آیا اینطوری داریم فقط خودمونو می‌بینیم و خانواده رو گذاشتیم کنار؟ یا این تلاش در راستای آسایش اونا هست؟ آیا داریم خانواده رو قربانی پیشرفت خودمون میکنیم؟ ممنون میشم توضیح بدین.

 

2.کسب و کاری که من به عنوان هدف در نظر گرفتم، تاسیس یک سایت تخصصی برای یادگیری و یاددادن ریاضی مدرسه ای است. البته ایده های زیادی برای تمایز با بقیه رقبا دارم. از آنجا که من سایتی مثل تیزلند یا ریاضی سرا رو به عنوان الگو نگاه میکنم، به نظر شما برای شروع باید چه کاری انجام بدهم؟    

 

 

3.در ویدیوهای جلسه 12 برای تحلیل آنکه کدام شهرها یا کدام مرورگرها نرخ کانورت بیشتری بر اساس Goalهایی که تعرف کرده بودید به نرخ کانورژن ریت اشاده میکردید. اما برای من سواله که فرضا 3 درصد یوزرهای شهر اصفهان و 4 درصد یوزرهای شهر تهران رو که مقایسه میکردید و میگفتید که چون تهرانی‌ها 4 درصد و اصفهانی‌ها 3 درصد است پس شاید تهرانی‌ها بهتر باشند حالا وقتی که تعداد یوزرهای اصفهان و تهران فرق داره نمیشه گفت 4 درصد تهران بیشتر از 3 درصد اصفهانه چطور فقط درصد رو بررسی کردید؟    

 

 

4.برای تکنینک پیر فرزانه در شبکه‌های اجتماعی از چه ابزاری برای پیدا کردن سوالات مرتبط با حوزه کاری، استفاده کنیم؟ فقط در پیج اینفلوئنسرها و رقبای خودمون به عنوان یه کاربر عادی باشیم و نقش پیرفرزانه رو پیاده سازی کنیم یا میشه به کمک ابزاری سوالات مرتبط با یه کلمه کلیدی رو پیدا کرد؟    

 

 

5-1. فرق بین pageviews با session را متوجه نشدم، تنها فرقی که دارند در زمان هست، session هر نیم ساعت به ازای کلیک کاربر اتفاق می افته ولی pageviews زمان مطرح نیست، همین که یک کلیک زده بشه یک pageviews اتفاق می‌افتد درسته؟

 

 

5-2.در تحلیل هامون اصل کار session هست و باید session را بیشتر تحلیل کنیم یا user؟

 

 

5-3. این سوال شاید مرتبط با جلسات آینده باشه ولی میخواهم بدونم در تبلیغات مون نیاز مخاطب را باید هدف قرار بدیم یا خواسته آن را؟

 

 

6.سوالم راجع به کوکی‌ها هست و نحوه ایجادشون مثل کاری که فرمودین دیجی‌کالا انجام میده. خواستم بدونم آیا ما هم میتونیم انجام بدیم این کار رو؟ نیاز به متخصص هست؟ چه متخصصی؟      

 

 

 

7-1.اگر new gtldموجود نباشه،راهی هست در خواست یا پیشنهاد بدیم ک اضافه کنن؟  

 

 

7-2.گوگل آنالیتیکس برای شناخت جنسیت واطلاعات دیگه چرا از جیمیل استفاده نمی کنه؟

 

 

7-3.داخل توضیحات به فرمول اشاره کردی که نسبت جمعیت تعداد استان وبازید میگفت وضریب نفوذ،اون ضریب نفوذ چیه؟

 

 

  7-4.اگر صفحات1،2،3از سایتی باز کنم زمان30دقیقه سشن از صفحه1حساب میشه یا 3؟    

 

 

8.در مورد بنرها بیشتر توضیح میدین؟ بنرها معمولا UTM دارن. کدوم هارو Others نشون میده کدوم‌هارو Display؟