با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای دوره را مشاهده کنید.

تا این لحظه 4586 نفر در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند. همین حالا ثبت‌نام کن و نفر 4587ام باش!

کد تخفیف dc5 همین حالا برای شما فعال شد.

همین حالا ثبت‌نام کنید! با این کد تخفیف می‌توانید در مجموع با 570 هزار تومان تخفیف که تکرار نخواهد شد، در دورۀ کامل شرکت کنید.

75 جلسه دوره کامل
75 جلسه
5,850,000 تومان
5,280,000 تومان
570,000 تخفیف! تومان (%9.7)
  • دسترسی به کل ویدئوهای دوره
  • با یک تخفیف فوق‌العاده
  • کد تخفیف: dc5
  • این تخفیف برای مدت محدود فعال است.
همین حالا ثبت‌نام می‌کنم!

فضای در دسترس حوزه دیجیتال

فضای در دسترس دیجیتال به دو بخش عمومی‌ و نیمه‌خصوصی تقسیم می‌‌شود؛ به‌طور‌کلی، می‌‌توان گفت که در فضای دیجیتال چیزی به‌نام فضای خصوصی وجود ندارد.

دارک‌وب، دیپ‌وب، اینترنت نامرئی و اینترنت سیاه، اینترنتی است که در دسترس همه نیست، اما در آن اتفاقاتی می‌‌افتد که پشت آن لایه‌های زیادی پنهان است.

رصد فضای عمومی‌ و رصد فضای نیمه‌خصوصی

ما در دنیای دیجیتال فضای خصوصی نداریم. در فضای دیجیتال خصوصی‌ترین شبکه‌ها و اکانت‌ها نیز قابلیت هک‌شدن دارند. پس چیزی به‌نام دنیای خصوصی نداریم. چیزی به اسم امنیت آن‌هم به‌صورت عام در فضای دیجیتال وجود ندارد، به همین دلیل است که فضای اینترنت به دو فضای عمومی‌ و نیمه‌خصوصی تقسیم می‌شود.

فضای عمومی‌

همان چیزی که با جست‌جو می‌‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و غیره. اگر ما فضایی را برای تبادل ارتباط در سایت قرار دهیم، درواقع این فرصت را به رقبا می‌‌دهیم تا آن را تجزیه‌و‌تحلیل کنند. البته، همین اتفاق، درخصوص اپلیکیشن‌هایی که قابلیت تعامل با مخاطبان را دارند نیز می‌‌افتد.

فضای نیمه‌خصوصی

حتی اکانت اینستاگرام که Private شده است، به‌راحتی قابل هک کردن است. یکی از روش‌های هک کردن، روش مهندسی اجتماعی است. زمانی را در نظر بگیرید که من اکانتی در اینستاگرام دارم و یکی از دوستانِ دوستانم برای من Request می‌‌فرستد. من نیز بعد از مشاهده پروفایل فرد و تشخیص اینکه چهره او به نظرم آشنا می‌‌آید، درخواست او را قبول می‌‌کنم، در­صورتی‌که، آن اکانت فیک بوده است. به این حرکت مهندسی اجتماعی می‌‌گویند. من اینها را نمی‌گویم که شما بترسید، درحقیقت قصدم تاکید است تا نسبت به اطرافتان و رقبایتان و دیگر کسب‌و‌کار‌ها اگاه شوید.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

در بخش ۳ جلسه ۱۰ اشاره کردید که نیروهای انسانی و تخصصشون سرمایه کسب و کار آنلاین ماست و نباید در موردش اطلاعات بدیم. پس چرا الان اینقدر باب شده که میان و در صفحات اینستاگرامی خودشون اعضای تیمشون معرفی میکنن . نمونه ش کشمون

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

خلاصه موضوعات ویدئو

فضای در دسترس دیجیتال به دو بخش فضای عمومی و نیمه خصوصی تقسیم می‌شود. در فضای دیجیتال چیزی به‌ نام فضای خصوصی وجود ندارد.