با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای دوره را مشاهده کنید.


خلاصه موضوعات ویدئو

مستند سازی کمپین، مجموعه‌ای از داده‌های ثبت شده و قابل استناد درباره کمپین است و باید پیش از شروع اجرای کمپین، دورنمایی از اتفاقاتی که پیش رو داریم به ما بدهد. در طول اجرای کمپین، اتفاقات، رویدادها و مشکلاتی که با آن روبرو می‌شویم را پیش بینی کند. پس از پایان کمپین، نتایج، تحلیل‌ها و خروجی‌های کمپین و تحلیل آن را داشته باشد.

مستند سازی کمپین در 3 گام انجام می‌شود.
1. پیش بینی کمپین Campaign Prediction
2. اجرای کمپین Run Campaign
3. آنالیز کمپین Analyst Campaign

پیش بینی کمپین Campaign Prediction هدف و چرایی برگزاری کمپین شرح داده می‌شود. در بخش دوم جامعه مخاطب، ویژگی‌های آن، پیش بینی ابزارها، کانال‌های مورد استفاده، پیش بینی نتایج بر اساس تست و نتایج کمپین‌های گذشته به اختصار گفته می‌شود. در بخش سوم، هر یک از مواردی که در بخش دوم به صورت کلی بیان شد شرح داده می‌شود. در این ویدئو یک پیش بینی کمپین به شکل کامل توضیح داده شده است.

در اجرای کمپین Run Campaign کلیه‌ی اقدامات مستند می‌شود. در این گزارش اقداماتی از جمله تعداد ایمیل، تعداد پیامک ارسالی ، لینک‌ها، UTM های مورد استفاده، عبارات کلیدی، هزینه‌های تبلیغات و سایر موارد ذکر می‌شود. از سایر موارد قابل ذکر در این گزارش، می‌توان به مشکلات، راه حل‌های ارائه شده، ایرادات اجرایی و مانند آن اشاره کرد.

در آنالیز کمپین Analyst Campaign تحلیل‌ها، ارزیابی‌ها و آنالیزها پس از اجرای کمپین مستند می‌شود. معمولا آنالیز در کمپین‌هایی که مخاطبین لایه‌ی اول First Layer را هدف قرار داده است 2 تا 3 روز پس از پایان کمپین انجام می‌شود. آنالیز کمپین‌هایی که مخاطبین لایه‌ی دوم Second Layer و یا لایه‌ی سوم Third Layer را هدف قرار داده است چند ماه پس از پایان کمپین انجام می‌شود. در گزارش آنالیز کمپین نتایج سنجه‌ها و KPI های مختلف ثبت می‌شود.

Time on Site, Session User, Goal، هزینه تمام شده هر مشتری، میانگین سبد خرید، تعداد فروش آنلاین، تعداد فروش آفلاین، درصد خرید موفق، درصد هر یک از روش‌های پرداخت و نرخ مرجوعی از جمله‌ سنجه‌هایی هستند که در آنالیز یک کمپین بررسی می‌شوند. در این ویدئو با یک مثال کامل، نحوه‌ی مستند سازی و آنالیز یک کمپین آموزش داده شده است.