با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

ویژگی‌های یک محتوای خوب

محتوای خوب محتوایی است که جذاب باشد و توسط مخاطبِ هدف دیده شود.ویژگی‌های که این محتوا باید داشته‌باشد، عبارت است از :

  • اصولی و استاندارد باشد، توجه داشته باشید که اصول و استانداردهای نوشتن در ایمیل با محصول‌نویسی متفاوت است.
  • منحصر‌به‌فرد باشد، تخصصی و حرفه‌ای باشد.
  • مرتبط با موضوع فعالیت باشد، بعضی از کسب‌و‌کارها، بیهوده و برای‌ هر موضوعی محتوا تولید می‌کنند که این کار اشتباه است.
  • باید به سوالات مخاطبتان پاسخ دهد.
  • کاربردی و مفید باشد، مخاطب باید بعد از مطالعه محتوای شما بفهمد که دقیقاً چه چیزهایی یاد گرفته است.
  • آماری و مستند باشد، سعی کنید از مستندات، گزارشات، نمودارها و اینفوگرافی استفاده کنید (حتی از دیگر منابع).
  • روایت‌گر و داستانی باشد.
  • درگیرکننده و جذاب باشد، محتوا باید مخاطب را به فکر و تامل وادار کند.
  • ساده و قابل فهم باشد. حتی اگر جامعه هدفتان را متخصصان تشکیل می‌دهند و از اصطلاحات تخصصی استفاده می‌کنید، سعی کنید که جملاتتان ساده باشند. البته، در ابتدا، باید بدانید که این متن را برای‌ چه کسی و با چه سطحی از دانش می‌نویسید.
  • دا‌رای‌ ایده‌ای جذاب باشد.
  • متن باید بدون تاریخ انقضا باشد و قابلیت به‌روز‌رسانی داشته باشد.
  • اصول نگارشی در آن رعایت شده باشد.
  • دا‌رای‌ ساختاری قوی باشد.
  • تعاملی و دوسویه باشد، محتوا باید موجب واکنش مخاطب شود، به‌طوری‌که او متمایل شود تا کامنت بگذارد و نظر بدهد.
  • انتشار مقالات در وب‌سایت باید پیوستگی داشته باشند.
  • باید با فرهنگ و زبان جامعه هدف متناسب باشد؛ این موضوع در ترجمه مقالات بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
  •  قابلیت جست‌وجو و ردیابی داشته باشد، مستندات شما باید قابل راستی‌آزمایی باشند.
  • ارزش‌آفرین باشد، باید هر پاراگراف شما چیزی را به آگاهی مخاطب بیفزاید.
  • باورپذیر باشد، نباید از آمارهای عجیب و غریب و بدون مستند استفاده کرد.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

من هرچی بیشتر میگذره به این نتیجه میرسم که سایت خودم رو ببندم چون هیچ مهارتی در پخت غذا ندارم و اون بخش هم مد نظر مخاطبانم هست. حالا سوالم اینه راهکار چیه؟ با توجه به اینکه مطالبش در گوگل دیده میشه ولی فروشش کمه، سایت رو نگه دارم و روی سئوی اون کار کنم یا سایت رو ببندم و از صفر یه سایت بزنم و مطالبی رو که از عهده اش برمیام بزنم؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
2139

آیا نویسنده محتوا حق آنرا دارد که به کارفرما بگوید باید در محل انتشار مخاطب نام نویسنده هم همراه آن منتشر شود؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
2157

در مورد محتوای متنی چگونه تصمیم بگیریم چه نوع لحنی برای مخاطب مناسب است؟ در حوزه ی کار من هم لحن خودمونی استفاده‌ میشه و هم رسمی بهتر نیست بلاگ سایت لحن رسمی داشته باشه؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
2159

برای بعضی از محصولات فروشگاهی نمیشه خیلی محتوا نوشت، و یا اینکه اگه بشه اونقدری نیست که بتونیم برای همه محصولات محتواهای جداگانه بنویسیم، روش کار برای رتبه گرفتن این نوع محصولات چیه؟ محتوای ویدئویی رو میشه جایگزین محتوای متنی کرد؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
2177

در مورد 20 ویژگی محتوای خوب بلحاظ اجرایی چگونه رعایت این 20 ویژگی را در محتوایمان چک و کنترل کنیم؟ ابزار اجرایی مثل دستورالعمل و چک لیست و ... داره؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
9134

سلام توضیحات فوق العاده بود ممنون فقط میخوام بدونم تعاملی بودن و واکنش گرا بودن فقط برای افزایش کیفیت محتوا است یا این که سهمی هم در افزایش رتبه دهی گوگل داره یا خیر؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
14419

محتوی تخصصی را چطور میشه به شیوه داستانسرایی و روایتگری نوشت؟ مثلا بررسی تخصصی محصول

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15539

خلاصه موضوعات ویدئو

برندسازی، فروش و کسب درآمد

1-اصولی و استاندارد باشد. 2-منحصر بفرد بودن 3-محتوا تخصصی و حرفه‌ای باشد 4- مرتبط با موضوع فعالیت باشد 5-پاسخگو به سوالات و نیازهای مخاطب باشد 6- کاربردی و مفید باشد 7-محتوا مستند و آماری باشد. 8-روایتگری و داستان‌گویی داشته باشد 9-درگیر کننده و جذاب باشد 10-ساده و قابل فهم باشد 11-دارای ایده جذاب باشد 12-به‌روز و بدون تاریخ انقضا باشد 13-اصول نگارشی رعایت شده باشد 14-دارای ساختاری قوی باشد 15-تعاملی و دوسویه باشد 16-مستمر و پیوسته باشد 17-متناسب با فرهنگ و زبان باشد 18-قابل جست و جو و ردیابی باشد 19-ارزش افرین باشد 20-باورپذیر باشد.

با یک محتوای تعاملی، مخاطب وادار به واکنش می‎‌شود. این واکنش می‌تواند ارائه نظرش شفاهی، نوشتن یک کامنت و مانند آن باشد.