مبحث این هفته درباره اهمیت و کاربرد محتوای متنی در عمل است.

هنوز خیلی از افراد عاشق مطالعه هستند. محتواهای متنی نه‌تنها ‌روی‌ کسب‌وکارها بلکه روی‌ خود فرد هم مهم هستند. اگر متن شما خوب باشد و با تعداد بالا بازنشر شود، نام شما مدام به‌عنوان نویسنده این متن تکرار می‌شود و همین تکرار به برندسازی شخصی شما کمک می‌کند. محتوای متنی رفیق سئو است و بخش زیادی از موفقیتِ سئو به محتوا گره خورده است. این محتوا چه در قالب مقاله و محصول‌نویسی و چه در قالب رپرتاژآگهی به سئوی سایت کمک می‌کند. تولید و انتشار محتوای متنی از سایر محتواها آسان‌تر و ارزان‌تر است. محتوای متنی، ترافیک ورودی و درنتیجه فروش را افزایش می‌دهد. تولید محتوای متنی، به دلیل اینکه، راحت‌تر و ارزان‌تر است، پس می‌تواند با تعداد و تنوع بالاتری تولید شود و ترافیک بالایی را وارد سایت شما بکند.

اگر این محتواها درست باشند، در جای مناسبی منتشر شوند و به‌دست جامعه هدف شما برسند، کمک می‌کنند تا ورودی‌های سایتتان به مشتری تبدیل شوند. اطلاعات در محتوای متنی بهتر دیده می‌شوند. محتوای ویدئو و پادکست، اگر تا آخر دیده نشوند، اطلاعات آنها قابل استخراج نیست، اما محتوای متنی را می‌توان به‌سرعت اسکن کرد و اطلاعات موردنیاز را سریع استخراج کرد.

همچنین، محتوای متنی باعث دیده شدن سایر محتواها نیز می‌شود. اگر کپشن‌نویسی ویدئو و پادکست شما مناسب نباشد، محتوای مالتی‌مدیایتان (Multi Media) نه سئو می‌شود و نه توسط مخاطب مشاهده می‌شود.

تنوع محتوای متنی بسیار زیاد است؛ مانند ایمیل، مقاله، رپرتاژ و‌... . اینها همگی انواع محتوای متنی هستند. محتوای متنی بازار خوبی دارد. اما برای‌ درآمد بالا باید ابزارها را بشناسید و آموزش ببینید و مهم‌تر از همه باید متخصص شوید. شما باید بتوانید هر نوع محتوایی را بنویسید اما باید در یک زمینه مثلاً محصول‌نویسی متخصص شوید.

سفر مشتری

مشتری از وقتی که فقط یک مخاطب غریبه است تا وقتی که تبدیل به مشتری شود، مسیری را طی می‎‌کند که به این مسیر «سفر مشتری» می‌گویند. محتوای متنی در این مسیر بسیار تاثیرگذار است.

در آغاز کار، ورودی‌ها ممکن است از فضای فیزیکی وارد سایت شوند، مانند نشریات، تبلیغاتِ محیطی، تبلیغات تلویزیونی یا از فضای آنلاین مانند تبلیغات کلیکی و سئو.‌

درواقع، کاربر بعد از ورود، شروع به بررسیِ کسب‌وکار شما می‌کند و بعد خرید خود را انجام می‌دهد و در ادامه ممکن است خرید خود را تکرار کند و به مشتری وفادار تبدیل شود؛ در تمام این مراحل محتوای متنی کاربرد دارد.

ممکن است مخاطب قصدی برای‌ خرید نداشته باشد و فقط به‌منظور حل مشکلش راه‌حلی را در گوگل سرچ کرده و به سایت شما رسیده باشد. در این صورت با ارائه محتوای آموزشی مناسب باید نظر او را جلب کنید تا در گام بعدی، بتوانید او را به صفحات محصولات بکشانید و با توضیحات خوب مانند محصول‌نویسی؛ او را به مشتری تبدیل کنید.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره


سوالم در مورد حق کپی رایت و حق سورس برنامه است. چطور میشه مطمئن شد از این مورد؟راه‌های پیشنهادی شما برای کمتر آسیب رسیدن به کارفرما چیه؟`

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
2137

نحوه انتخاب لحن محتوا را در شبکه های اجتماعی به چه شکلی باید باشد آیا براساس بازخورد مخاطب انتخاب میشود که لحن رسمی باشد یا خیر

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
2140

قابلیت ردگیری بودن یک نوشته، در حد کلیدواژه است یا بهتر است که لینک منبع نیز داده بشه؟ اگه یک نوشته به صورت کامل یک مقاله ترجمه شده نباشه و فقط از مقاله ایده گرفته شده باشه، بهتره که لینک مقاله اصلی آورده بشه؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
2147

جناب عادل خان طالبی عزیز من تا همین جا که 14 جلسه از آموزش گذشته به اندازۀ خیلی بیشتر از مبلغی که سرمایه گذاری کردم منفعت بردم و از اینجا به بعد هرآنچه در پیش است کاملا سود خالص سرمایه گذاری من خواهد بود.
صمیمانه از شما بابت آموزش خوب و جامعی که تولید کردید سپاسگذارم.
این تشکر بابت توضیحات اول ویدئو این قسمت بود که آقای طالبی در مورد سرمایه گذاری ما در توسعه فردی صحبت کردند.
تشکر تشکر تشکر

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15618

خلاصه موضوعات ویدئو

همچنان با پیشرفت تکنولوژی و دنیای رسانه، محتوانی متنی Content یکی از پر اهمیت‌ترین انواع محتواست. از دلایل این اهمیت می‌توان موارد زیر را نام برد : 1- هنوز افراد بسیاری مطالعه می‌کنند. 2-جست و جو‌هایی که برای رفع نیاز انجام می‌شود، بیشتر به‌صورت متنی است. 3-محتوای متنی به بیشتر دیده شدن برند کمک می‌کند. 4-محتوای متنی و سئو دو جزء جدا نشدنی از هم هستند.

شاید به نظر برسد محتوای ویدئویی تاثیر بیشتری بر روی محاطب داشته باشد، اما محتوای ویدئویی نیز به یک ساختار و سناریو برای ضبط نیازمند است و از طرفی، ترکیب انواع محتوا با یکدیگر جذابیت کار را افزایش می‌دهد. از طرفی هم محتوای ویدئویی با تیتر مناسب و یا متن با کیفیت، تاثیرگذارتر است و باعث دیده شدن بیشتر آن می‌شود.

تولید محتوای متنی نسبت به انواع آن سریع‌تر و ارزان‌تر است و همین سبب می‌شود تا افراد گرایش بیشتری به آن داشته باشند.

با توجه به جست و جوی کاربران و پاسخگویی به نیاز آن‌ها توسط یک محصول یا خدمات، یک محتوای متنی مناسب می‌تواند باعث افزایش ترافیک ورودی یک سایت و در نتیجه، افزایش فروش شود. همچنین اطلاعات در محتوای متنی بهتر دیده شده و مخاطب با یک نگاه کلی می‌تواند، دید مناسبی نسب به موضوع پیدا کند. در این ویدئو نحوه تاثیرگذاری یک محتوا در روند فروش توضیح داده شده است.

ایمیل، مقاله، بلاگ، پست‌های نقد و بررسی، راهنمای محصول، رپورتاژ آگهی، صفحه درباره ما، صفحه تماس با ما، متن پیامک و مانند آن

1-آشنایی با برند 2-بررسی 3-نتیجه‌گیری و تصمیم 4-اقدام نهایی(خرید)

محتوای متنی می‌تواند در مسیر خرید یک مشتری، تاثیر چشم‌گیری داشته باشد. از ابتدای راه و تبلیغ برای جذب مخاطب، راهنمای محصول، پاسخ به پرسش‌های متداول و مانند آن از انواع محتوای متنی پرکاربرد در فانل فروش Sales Funnel است.