با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای دوره را مشاهده کنید.

 نقشه سفر مشتری

وقتی از user journey صحبت ‌می‌کنیم، متوجه یک سری شباهت‌هایuser journey با قیف فروش می‌شویم و زمانی که درباره‌اش سرچ ‌می‌کنیم، گوگل پیشنهادهایی به ما می‌دهد، مانند user journey mapping و customer journey و bio journey.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

سایتی که یک خدمت پولی دارد و ورودی اصلی اش بلاگش هست آیا باید کل بلاگ رو یک مرحله در نظر بگیریم یا اینکه صفحات اصلی بلاگ رو تک تک بررسی کنیم؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

پیرو مطالعه ای که در مورد مفاهیم دو هفته گذشته داشتم در مورد دو مفهوم قیف فروش و نقشه سفر مشتری با مشکل مواجه شدم. احساس میکنم خیلی به هم شباهت دارند و این باعث میشه تفاوتشون رو نتونم خوب درک کنم. طبق تعریفی که در سایت متمم برای قیف فروش آمده گفته شده: قیف فروش که گاهی به آن قیف بازاریابی (Marketing Funnel) یا قیف درآمد (Revenue Funnel) هم گفته می‌شود، مسیری است که یک مشتری راغب یا سرنخ یا Lead طی می‌کند تا به مشتری واقعی شما تبدیل شود. در تعریف همین سایت برای مفهوم نقشه مسیر مشتری آمده: نقشه سفر مشتری نمایش بصری تک تک تجربه‌هایی است که مشتریان‌تان با شما دارند. این نقشه، قصه‌ی تجربه‌ی مشتری از برند شما را، از نخستین مواجهه تا زمانی که رابطه‌ی بلندمدت شکل می‌گیرد، بیان می‌کند. البته گفته شده اصطلاح نقشه‌ی سفر بر پایه‌ی این فرض شکل گرفته است که بخش بسیار کوچکی از مشتریان بالقوه‌ی هر کسب و کار، به شکل سریع، مستقیم و کاملاً لحظه‌ای، به نقطه‌ی خرید می‌رسند. ممنون میشم تفاوتشون رو بیان کنید تا بهتر بتونم طبقه بندیشون کنم.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

مبحث user jounery چقدر با گیمیفیکیشن آمیخته است؟ آیا ربطی به هم دارند؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سلام . وقت بخیر...
ایا میشه به این صورت به `قیف فروش` و `مسیر مشتری` نگاه کرد؛
قیف فروش دید سطح بندی شده ای دارد. و از زمانی که کاربر با برند آشنا میشود تا زمانی که به مشتری تبدیل میشود را سطح بندی میکند. و به ماکمک میکند با این سطح بندی درک بهتری از `جذب` و ` تبدیل ` کاربر و بهبود آنها داشته باشیم.
ولی مسیر مشتری، راه های بسیار متفاوتی است که یک کاربرممکن است درون این قیف طی کند، و در این راه از مراحلی به نام ` نقطه تماس ` میگذرد تا به نقطه نهایی ( خرید یا ...) برسد. که در هر سطح از قیف فروش ممکن است چندین نقطه تماس وجود داشته باشد.
با تشکر
موفق باشید

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

خلاصه موضوعات ویدئو

در این ویدئو، منابع معتبر مطالعاتی سفر مشتری به‌صورت کامل معرفی شده است.