با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای دوره را مشاهده کنید.


پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

وقتی utm رو تنظیم میکنم رو کانال تلگرام تو قسمت آنالیتیکس به من نشون نمیده اون لینک رو. با توجه به اینکه همه مراحل رو درست انجام میدم

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

خلاصه موضوعات ویدئو

سرچ کنسول ابزاری است که می‌تواند به مالک سایت نشان دهد تا کاربران با جست و جوی چه عبارت‌‌هایی به سایت وارد شده‌اند.

UTM مخفف کلمه Urchin Tracking Module است. این کد به مالک یا مالکین سایت کمک می‌کند تا بتوانند ورودی‌های یک لینک به سایت را رصد کنند. این رصد سبب می‌شود تا کارشناسان فروش بتوانند روش‌های فروش را بهبود دهند. به عنوان مثال برای تحلیل یک تست A/B می‌توان دو بنر با دو رنگ متفاوت طراحی کرد و برای هر کدام یک UTM در نظر گرفت و در نهایت با تحلیل اطلاعات گوگل آنالیتیکس، کمپین فروش را پیش برد.

برای ساخت یک لینک UTM می‌توان از UTM Builder های مختلف استفاده کرد. در این ویدئو از یکی از ابزارهای گوگل برای این هدف استفاده شده است. Campaign Name, Campaign Medium و Campaign Source را با روند ویدئو تکمیل و سپس برای منابع مختلف استفاده می‌کنیم.

در این ویدئو نحوه رصد کردن UTM در Traffic Source و Source/Medium در گوگل آنالیتیکس توضیح داده شده است.