با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

Goal چیست؟

معنی این عبارت در کسب‌وکارها، یعنی رسیدن کاربران به جایی که ما می‌خواهیم و رخ دادن آن اتفاقی که مدنظر ما است، مانند دیدن برخی از صفحات، خرید و... که برای ما اهمیت خاصی دارند. به عبارت بهتر، goal در کسب‌وکار آنلاین و گوگل آنالیتیکس یعنی کاربر کاری را که ما منتظر آن هستیم، انجام دهد. البته این کار دو سه مدل دارد که هرکدام تعاریف و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند که امروز یکی از آنها را بررسی می‌کنیم: goal destination.

دقت کنید که هدف از ست کردن utm این است که بدانیم چه کسی وارد سایت شده است. هدف از ست کردن goal این است که ما بدانیم از ورودی‌هایی که داشتیم کدامشان کاری را که ما می‌خواستیم انجام دادند. انواع و اقسام goal داریم، ازجمله اهداف مبتنی بر تعداد صفحات بازشده یا مبتنی بر مدت زمان حضور کاربران در صفحه. البته این نوع هدف هم خودش به چند زیرشاخه تقسیم می‌شود که در حال حاضر ما به بررسی نوع ساده آن می‌پردازیم. برای مثال، در سایت کتاب مارکت برای ما مهم است که چند نفر از مخاطبان‌مان صفحه تماس با ما یا وبلاگ را مشاهده می‌‌کنند. در ادامه، در ویدئو به‌طور کامل توضیح عملی داده شده است

در User Journey، در صفحات مختلف urlهای مختلف نشان می‌دهند که یوزر‌ها کجا هستند و اگر یک‌طوری می‌توانستیم به آنالیتیکس بفهمانیم که چند نفر کجای سایت ما رفته‌اند خیلی خوب می‌شد. یا اینکه چند نفر از تلگرام آمدند یا چند نفر از اینستاگرام. آنالیتیکس می‌تواند با «goal destination» این آمارها را به ما بدهد که درواقع یکی از مراحل قیف فروش (Sales funnel) است.

برای ست کردن goal در بخش ادمین به قسمت goal می‌رویم و با انتخاب new goal از Tamplate آن را انتخاب می‌کنیم که در ویدئو کامل به آن اشاره شده است.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

توی goal setting حداکثر چندتا لیک رو می‌تونیم تعیین کنیم؟ فقط لازمه برای صفحه های اصلی مثل پرداخت، ثبت نام و صفحه اصلی بذاریم؟ یا اینکه قیف فروشمون رو بکشیم و با توجه به اون همه ردیف هارو براشون goal ست کنیم؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

ظاهرا گل ست کردن روی گوگل آنالیتیکس محدودیت تعداد داره و فقط میشه 20 گل ست کرد اگر تعداد گلها بیشتر باشه یا بخواهیم بعدا فانل رو تعریف کنیم این موضوع مشکلی ایجاد نمیکنه ؟ و چطور میشه گل های اظافه رو حذف کرد ؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سلام و عرض ادب
روی آنالتیک بعد از ست کردن goal با نام ` خرید موفق ` از منو  acqusition وارد زیر منو all  traffic می شوم و source مورد نظر خودم رو google انتخاب می کنم و از بخش secondary dimension با انتخاب keyword سعی می کنم کلمات کلیدی که از طریق اونها فروش اتفاق افتاده رو بررسی کنم . علارغم اینکه من search console رو به آنالیتیک متصل کردم و اینکار با موفقیت انجام شده است ولی اکثر کلمات یا تقریبا تمام کلماتی که منجر به فروش  شده در ردیفی با نام not provided نمایش داده می شوند . در ردیف های دیگر کلمات کلیدی درج شده است ولی کلمات کلیدی اصلی که منجر به فروش شده اند برای ما بدین شکل نمایش داده می شوند .

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سلام
من گوگل آنالیتیک رو برای سایت جدیدم که دامنه com هم داره نصب کردم ، گزینه ای رو هم انتخاب کردم که بشه از ورژن قدیمی هم استفاده کرد اما متاسفانه وقتی در قسمت tracking-code در ورژن قدیمی میزنم که بخام کد آنالیتیک رو بردارم و بذارم تو هدر سایت بهم ارور Analytics has encountered an unexpected condition and cannot fulfill your request میده از طرفی وقتی ورژن جدید رو نصب میکنم کلا track نمیکنه .
میشه راهنماییم کنید چکار کنم ؟ لازم به ذکره که برای یافتن جواب این سوال تمام نت رو گشتم و چیزی که مشکلمو حل کنه پیدا نکردم

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

در هنگام ست کردن goal انصراف از خرید(Payment-NotOK) در آخر URL برای وقتی که از خرید انصراف داده می‌شود status=NOK است و برای وقتی که خرید انجام می‌شود status=OK است. مگر نباید فقط قسمتی که در URL متفاوت است را در دستینیشن قرار دهیم؟ یعنی فقط NOK یا OK اما شما همراه با status= دستینیشن را ست کردید.(دقیقه 14 الی 17 ویدیو)

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

تو سایت من بعضی بخش ها url های مشابه دارن مثلا در بخش order، آدرس بخش بررسی نهایی محصول و انتخاب آدرس هر دو /order هستش و فقط تب های اون صفحه تغییر میکنه. آیا روشی برای ترک کردن جداگانه یوزر های ورودی به این بخش ها وجود داره؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سلام
نسخه گوگل آنالیتیکسی که در حال حاضر هستش تیر 1400 خیلی با نسخه ای که در ویدئو ها هست فرق داره و مثلا من خیلی گشتم تا بتونم ورودی ریفرالم رو بررسی کنم و utmهم ست کردم اما داده ای و گزینه ای برای رسیدن به اون داده هانمیتونم پیدا کنم
راه حل چیه؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سلام
من برای ست کردن goal اصلی بخشی به اسم view ندارم ،سرچ هم زدم راه حلی پیدا نکردم

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سلام
ببخشید داخل آنالیتیکس بنده در بخش Admin تب View موجود نیست که بتونم Goal ها رو ست کنم؛ درحالی که با اکانت Admin وارد شدم و دسترسی کامل هم برای Edit و ... دارم.
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سلام
یو تی ام ست کردن روی لینک های داخل رپورتاژ، آیا تاثیر منفی میزان اعتباری که از سایت مقصد به سایت ما منتقل میشه داره یا خیر و نتیجه این روند بطور کلی روی سئو چیه؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سلام
برای تنظیم کردن goal قسمتی از لینک من فارسی هست این مشکلی به وجود میاره چون من ست کردم ولی گزارش نمیده

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سلام ، من کسب و کارم به صورتی هست که ، به صورت نوشته میایم خدماتمون رو معرفی میکنیم و میگیم که ما این خدمات رو میدیم ، یا میایم راجب فلان چیز توضیحات ارائه میکنیم و میگیم که این محصول اینه ، اینطوریه و در انتها میایم میگیم اگه به دنبال این محصول میگردی با ما تماس بگیر و در ارتباط باش
به جز این که میایم ، لینک به صفحه ای تماس با ما میدیم که میتونن وارد اون صحفه بشن و اطلاعات رو مطالعه کنن ، شماره تماسمون رو هم توی همون صفحه قرار میدیم ، چطور میتونم یوزر هایی رو ترک کنم که روی این گزینه کلیک میکنن ، ( با تگ منیجر این کار رو انجام دادم ) ولی میخواستم بدونم که با خود آنالاتیکس هم این کار امکان پذیره ؟ و این که به نظر شما چه شاخص هایی برای یک سایت خدماتی به عنوان گول میتونه اثر بخش و مفید باشه ؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سلام
در ویدیو گفتید که در بخش های بعدی بیشتر راجب گوگل آنالیتیکس میپردازید و funnel و بخش های دیگر Goal Settting را بهش میپردازید، ولی در عنوان مباحث چیزی ندیدم، میشه لطفا بفرمایید دقیقا در کدام مبحث بطور کامل این موارد بیان شده؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

خلاصه موضوعات ویدئو

Goal در کسب و کار آنلاین یعنی کاربر عملی که مد نظر ماست، انجام دهد.

1-مبتنی بر مدت زمان حضور کاربر 2-تعداد صفحات باز شده 3-Destination
سایر دلایل Goal در جلسات بعدی توضیح داده خواهد شد.

برای Goal Settting ابتدا یک UTM برای لینک مربوطه می‌سازیم. سپس طبق دستورالعمل سایت Goal را در گوگل آنالیتیکس، تنظیم می‌کنیم. در این ویدئو تمام مراحل برای Equals to، Begins with و Regular expression توضیح داده شده است.