وبینار شماره 5 پرسش و پاسخ - جمع بندی جلسات اول تا بیست و یکم


با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

1-1. آیا cmsی هست که ویدئوها را مثل سایت mydmc کد کنه و نشه دانلود کرد؟

1-2. من وردپرس رو نصب کردم ولی یکسری قالب جدید هم گرفتم و نصب کردم ولی متاسفانه نتونستم اونطور که قالب را در دمو دیده بودم تنظیم کنم. آیا تنظیمات خاصی داره در هاست یا کد خود وردپرس یا باید با همان پنل کاربری که در اختیار میذاره کار را انجام بدم؟

ضمنا در ایمیل گفته بودید عکس بفرستید جواب دقیق‌تری میگیرید، ولی در این پرسش‌نامه جایی برای ارسال عکس نبود.    

 

2-1. ایا برای ثبت نام در میل چیمپ باید تمام صفحات سایت انگلیسی باشد؟

2-2. برای تحلیل سودمند بودن کمپین های تبلیغاتی باید یکسری KPI برای خودمان داشته باشیم که بدیهی است اما برای تحلیل کمپین‌هایی با مدل CPA باید مواردی مثل Customer Aquisitio Cost، Average Order value، Customer Lifetime Value هم مورد بررسی قرار دهیم تا به یک عدد برسیم و بتوانیم براساس آن عدد به صرفه بودن یا صرفه نبودن کمپین CPA را مورد بررسی قرار دهیم. یا این اوصاف کار خیلی سخت میشود. راه حل چیست؟  

2-3.آیا تفاوت CPS,CPO در همان KPI است ؟ در CPO هزینه‌های لجستیک بسته‌بندی و ... محاسبه میشود؟ اما در CPS فقط هزینه تمام شده استفاده میشود؟ ( این تفاوت براساس سرچ گوگل است) من در نهایت تفاوتی را متوجه نشدم.  

2-4.درویدیو ست کردن GOAL اگر کاربر دکمه انصراف را نزند و پنجره را ببندد یا اصلا رها کند و برود آیا باید همان Status=NOK را برای Payment-NOTOk وارد کنیم؟    

 

3.بعد از تولید محتوا چیزی که خیلی اهمیت داره توزیع محتواست. خب من برای توزیع محتوا از شبکه های اجتماعی اینستاگرام، لینکدین و توئیتر استفاده می‌کنم. ایا راهکار دیگه ای وجود داره؟ یا باید حتما محتوامون (ویدیویی/متنی) به گونه ای باشه تا وایرال شه؟  

 

4.برای اینکه مطمئن شویم نام دامنه ای که انتخاب کردیم نام برند یا تحت کپی رایت فرد یا سازمان دیگری نیست چه کار کنیم؟

 

4-2. اگر سایتی که برای تمرین کردن ثبت کردیم اصلا ماهیت فروش و خدماتی نداشته باشه و فقط نوعی محتوای شخصی باشه مثلا یک وبلاگ، میتونم تمرینهام رو باهاش جلو ببرم؟    

 

5-1.در گوگل انالیتیکس قسمتی هست که مشخص میشه چند نفر از هرشهری مخاطب ما هستن.گفتین که تقسیم این عدد به تعداد کل جمعیت اون شهر ضرب در ضریب نفوذ، سهم بازار ما در اون شهر رو میده.سوال اینه که اون ضریب نفوذ چیه؟چطوری بدست میاد؟

5-2. وبینار توهم کارآفرینی شما و صحبت‌های آقای شعبانعلی درمورد هنر شاگردی کردن رو گوش کردم و واقعا دوست دارم که مثل قدیم برم پیش یه اوستا و کنارش شاگردی کنم.(جک ما هم میگه که قبل از سی سالگی برید برای مدیرخوب کارکنید و یادبگیرید که کارها رو درست انجام بدین )سوال من اینه که اوستاهای خوب و باتجربه رو از کجا و به چه طریقی میشه پیدا کرد؟چطوری میشه قانعشون کرد که به شاگردی قبولت کنن؟

داخل یک فایل صوتی هم اشاره کرده بودین که شما یه مدتی رفتین و پیشنهاد دادین که رایگان کار کنید.به نظر شما راهش اینه یا راه‌های دیگه ای هم داره؟

تجربه شما میتونه مسیر رو برای من روشن‌تر کنه.     6.من متاسفانه تا جلسه 10 جلو اومدم اما چون همیشه عقب بودم تکالیف رو نصفه و نیمه انجام دادم نمیدونم از اول شروع کنم یا ادامه بدم و تند تند ویدیو ببینم . خیلی گیج شدم و ...  

 

7.ما یک فروشگاه آنلاین پرستاشاپی فروش ابزارآلات عمومی داریم به نام ابزارلاین. محصولاتی که میفروشیم شامل دریل و پیچ‌گوشتی و محصولات پرمصرف و عمومی حوزه ابزار است. تا امروز که برای مشتریان تلفنی اقدام به ثبت سفارش میکردیم بخاطر اینکه مشتری ایمیل نداشت مجبور بودیم هنگام ثبت نام ایمیل الکی وارد کنیم تا سفارش ثبت شود. الان برای ایمیل مارکتینگ احتمالا بخاطر تعداد بالای این نوع ایمیل‌ها هارد بانس بالایی خواهیم داشت. برای رفع این مشکل راهکاری دارید؟ اگر یک بار با یک پنل ایمیل ارسال کنیم و هارد بانس بالایی بگیریم میتوانیم ایمیلهای اشتباه را تشخیص داده و اقدام به حذف آنها کنیم؟

8.ما تیزر تبلیغاتی داریم می‌خوام در اونجا اعلام کنم اگر کسانی لینک ما رو در کانال و یا اینیستا تبلیغ کنند براساس تعداد افراد استفاده از اون لینک یک تخفیفی در نظر گرفته می‌شود. الان می‌خوام بدونم امکان درست کردن utmبه صورت خودکار وجود دارد یعنی یک لینک utm درست کنم و بگم به جای فلان ایتم شماره موبایل خودتون رو بزارید و لینک ایجاد شده رو استفاده کنین.    

 

9.ما یک فروشگاه آنلاین فروش ابزارآلات عمومی به نام ابزارلاین داریم با محصولاتی مثل دریل و پیچ گوشتی و محصولات پرمصرف و عمومی حوزه ابزار. یکی از شرکای ما که وارد کننده و صاحب برند در زمینه‌ی ابزارآلات تخصصی تراشکاری مانند اینسرت یا الماس تراشکاری است، به ما پیشنهاد فروش و معرفی این محصولات را به صورت آنلاین داده است. (مشتری این کالاها هم، معمولا شرکتهای بزرگ هستند).

این پیشنهاد ما را بر سر دو راهی قرار داده است که آیا محصولات تخصصی را هم در وبسایت فعلی خودمان وارد کنیم و یا یک وبسایت جدید راه بیندازیم و محصولات مربوط به تراشکاری را در آن وارد و معرفی نماییم.

تحلیل خودمان این است که ادغام کالاها و استفاده از یک وبسایت، دو مزیت دارد؛ اول اینکه مدیریت یک وبسایت و ورود اطلاعات در آن راحت‌تر است؛ دوم اینکه ممکن است مشتریانی که قصد خرید کالای تراشکاری را دارند نیاز به ابزارآلات دیگر مانند دریل و ... هم داشته باشند و باعث فروش بیشتر و آسان‌تر برای ما شود.

اما از طرف دیگر، اینکه یک وبسایت کاملا تخصصی درباره حوزه تراشکاری به وجود آید هم می‌تواند جذاب و مبتکرانه باشد.نظر شما چیست؟        

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

آیا ما در مورد فیسبوک ادز هم درسی خواهیم داشت؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

من یه صفحه وب سایتم رو که هدفمه یه دکمه تماس اضافه کردم بهش فقط برای همین محصول و فقط روی موبایل نمایش داده میشه. از روی دسکتاپ نشد ولی از روی موبایل لینکش رو برداشتم( که البته به خاطر فارسی بودنش اینکود هم شده) رفتم توی Regular expression اونجا اضافه اش کردم همونجوری خالی گذاشتمش. نمیدونم الان این درسته یا نه؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.