استراتژی اینستاگرام مارکتینگ: هدف گذاری، تعیین مخاطب و تحلیل رقبا


با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

سلام در قسمت تحلیل رقبا دو تا سایت https://hypeauditor.com/ و https://socialblade.com/ معرفی میشن که باهاش بتونیم وضعیت رشد رقبا رو بررسی کنیم امروز که من بررسی میکنم hypeauditor باید اکانتش خریداری بشه و socialblade اصلا باز نمیشه حتی با کمک ابزار دور زدن تحریم . امکانش هست برای نحوه خرید اکانت و استفاده از اینها یه مقدار راهنمایی کنید.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
6878

سلام ممنونم
این ویدئو کاملا تکراری بود . کاملا مشابه با بخش ۵ از جلسه ۳۵.
ممنونم از توجه شما

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15807

خلاصه موضوعات ویدئو

اولین قسمت استراتژی هدف گذاری است. با مشخص شدن هدف، برنامه‌ریزی، استراتژی محتوا، روش ارائه محتوا، روش تعامل با مخاطب و مانند آن مشخص می‌شود. بیشترین هدفی که کسب و کارها در اینستاگرام دنبال می‌کنند آگاهی بخشی به مخاطبان Brand Awareness است. آگاهی بخشی به مخاطبان Brand Awareness به معنای بیشتر شناخته شدن کسب و کار است. بعد از آگاهی بخشی Brand Awareness موضوعی که بیشتر به عنوان هدف تعیین می‌شود فروش است. در مرحله بعد موضوعی که به عنوان هدف تعیین می‌شود تعامل بیشتر با مخاطبان است و در نهایت موضوعات افزایش صحبت کردن در مورد کسب و کار Share of Voice و افزایش ترافیک سایت مطرح است. اهداف نام‌برده شده به ترتیب اهمیت رتبه بندی می‌شوند تا با توجه به آن‌ها استراتژی مشخص شود.

بعد از مشخص شدن اهداف باید مشخص شود که تصمیم دارید چه مخاطبی را جذب کنید. تعریف اینستاگرامی پرسونای Persona مخاطب عبارت است از: بیشترین فالورها و بیشترین مشتریانی که رفتار یکسانی دارند. برای انتخاب پرسونا باید دو دسته از بیشترین مخاطبانی که رفتار یکسانی دارند انتخاب ‌شوند. موضوع پرسونا مخاطب به صورت کامل در ویدیو توضیح داده شده است.

تحلیل رقبا یکی از روش‌های مناسب ایده گرفتن برای کسب و کار است. و موارد مثبت و منفی در اختیار قرار می‌دهد. شما باید ایده‌های مثبت را در صفحه کسب و کار خود استفاده کنید و از استفاده موارد منفی خودداری کنید. منظور از رقبا تنها کسب و کارهایی که دقیقا خدمات و محصول شما را ارائه می‌دهند نیست بلکه منظور کسب و کارهایی است که مخاطبانی با پرسونا مشابه کسب و کار شما دارند. موضوع تحلیل رقبا به صورت کامل در ویدیو توضیح داده شده است.