با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای دوره را مشاهده کنید.


پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

سلام . برای فروشگاه هایی ک مخاطبانش میتوانند اقشارمختلف باشن پرسونا چگونه تعیین میشود؟لطفا برای مثالتون ازنوع فروشگاه اینترنتی فرش باشه

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

خلاصه موضوعات ویدئو

مدل‌های بازاریابی محتوایی Content marketing models شامل موارد زیر است:
1. مدل نقشه سفر مشتری Customer journey mapping models
2. مدل قیف بازاریابی محتوایی Marketing funnel content models
3. مدل چرخ و فلک محتواییContent flywheel models

مدل نقشه سفر مشتری Customer Journey Mapping Models همانطور که از نامش مشخص است مشتری طی یک سفر فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.
این مدل دارای 5 بخش زیر است:
1. Awareness آگاهی
2. Consideration توجه
3. Purchase خرید
4. Service خدمات
5. Loyalty وفاداری
در نقشه سفر، مشتری از مبدا یعنی مرحله آگاهی Awareness به مقصد یعنی مرحله وفاداری Loyalty می‌رسد. هدف در نقشه سفر مشتری انتقال تجربه خوب خرید و استفاده از محصول است که به وفاداری و خریدهای مجدد مشتری، منجر ‌شود. در این ویدئو نقشه سفر مشتری با چند مثال به طور کامل شرح داده شده است.

تدوین نقشه سفر مشتری Customer Journey Mapping Models ‌ طی مراحل مختلفی انجام می‌شود. برخی این نقشه را طی 10 گام و برخی آن را طی 5 گام انجام می‌دهند. در اینجا تدوین نقشه سفر مشتری طی 5 گام زیر شرح داده می‌شود.
1. تعیین هدف، چیدن سناریو و مسیر
2. تدوین پرسونای مخاطب
3. تعیین محل ورود مخاطب
4. تعیین وضعیت فعلی
5. تعیین وضعیت مطلوب

تدوین پرسونای مخاطب یعنی مشخص کردن اینکه چه کسی خرید می‌کند؟ مشتری دارای چه خصوصیاتی است؟ و سایر مواردی که تعیین کننده نوع شخصیت مخاطب است. در این ویدئو این موارد توضیح داده شده است.

مخاطب از چه مسیری به فروشگاه (سایت) وارد می‌شود؟ مسیر ورود مخاطب می‌تواند لینکداینLinkedIn ، اینستاگرامInstagram ، فیس بوکFacebook ، تلگرامTelegram و مانند آن باشد. به دلیل تفاوت در نوع شخصیت و علایق کاربران در هر یک از مسیر های ذکر شده، تعیین محل ورود مخاطب بسیار اهمیت دارد. تعیین محل ورود مخاطب در ویدئو به صورت کامل شرح داده شده است.