یکی از مسائل بسیار مهمی که در ترویج محتوا وجود دارد این است که اساساً در برنامه‌های بسیاری از بازاریابان محتوایی، ترویج محتوا خیلی کم دیده می‌شود. اضافه کردن مخاطب اگر درست پیش‌ برود و اگر ارزش خوبی را ارائه کنیدو مزاحم مخاطب نیستید، یعنی درحال ترویج محتوا هستید. به‌عنوان استراتژیست محتوا از ترویج اصلاً نترسید.

ترویج محتوا و توزیع محتوا مرزهایشان خیلی به هم نزدیک است. تمام بخش‌هایی که در چرخۀ ترویج محتوا قرار دارند قابلیت برون‌سپاری دارند. شما وقتی کاری را برون‌سپاری می‌کنید، به‌طور دقیق هر خواسته‌ای را که دارید، مطرح می‌کنید. در اینفلوئنسر مارکتینگ هم دقت کنید که اگر اینفلوئنسر شما را درک نکند، امکان دارد که تصویر برند شما خراب شود.

شما به‌عنوان استراتژیست محتوا قرار نیست از تمام جزئیات این مدل سر در بیاورید، قرار است فقط یک سری کلیات را بدانید. آگاه باشید که با چه کسی کار می‌کنید، چه انتظاراتی باید داشته باشید و چطور کار را تحویل بگیرید. انتظارات باید معقول باشند.

روش‌های زیادی وجود دارد برای اینکه Promotion انجام دهید. اولین کار این است که یک لیست ایمیل بسازید یا بخرید که الان دیگر خیلی مرسوم نیست، چون خطر اسپم شدن زیاد است. ایمیل مارکتینگ هم در توزیع محتوا و هم در ترویج محتوا کاربرد دارد. دومین کار این است که محتوایتان را در سوشال مدیا به اشتراک بگذارید که همراه با پرداخت هزینه است. سومین کار Syndication است، یعنی در وبلاگ‌های دیگر محتوا قرار دهید که خیلی به‌درد شما نمی‌خورد؛ این برای زمانی است که رقبا بتوانند برای یکدیگر محتوا به اشتراک بگذارند. بعضی وقت‌ها یک محتوا را در چند وبلاگ قرار می‌دهند که این درست نیست.

روش بعدی استفاده از اینفلوئنسرها است یا شرکت در گروه‌های تخصصی‌تر یا قرار دادن یک دکمه‌ای که اشتراک‌گذاری را راحت‌تر کند.

طبق پست تدوین استراژی ترویج محتوا در سایت، قدم اول مشخص کردن هدف است. دوم، چه محتوایی را می‌خواهید ترویج کنید. سوم، میزان بودجه را از مدیریت بپرسید. چهارم، از میزان مدنظر (بازگشت سرمایه) و KPIهای مهم مدیریتی آگاه باشید. پنجم، قیمت تمامی Paid Mediaها را جویا شوید. ششم، برنامۀ بودجه‌تان را تدوین کنید. هفتم، با شبکه‌های نمایش تبلیغات مذاکره کنید. هشتم، ابتدا تست کنید اگر نتایج خوب بود بعد کل کمپین را راه‌اندازی کنید. نهم، نتایج را پایش کنید و با KPIهای خودتان آن را بسنجید و مقایسه کند. دهم، بعد از تحویل گرفتن داده‌ها گزارش بنویسید و قدم اخر در فواصل مختلف یک گزارش کامل سالانه از اقدامات و نتایج توزیع و ترویج محتوا تدوین کنید.

eBooks & PDFs