با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای دوره را مشاهده کنید.


eBooks & PDFs

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

از توضیح شاخص‌های مدیریتی و شاخص‌های وب‌سایت اینطور برداشت کردم که با هم هم‌پوشانی دارند اما تحلیل هر کدام در جایگاه مخصوص به خودشان متفاوت ولی شاخص همان شاخص است فقط نوع نگاه در وب‌سایت و در جایگاه مدیریتی متفاوت است. آیا این برداشت صحیح است؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

خلاصه موضوعات ویدئو

مایکل پورتر Michael Porter در یک نقل قول معروف می‌گوید: "هر چیزی که قابل اندازه‌گیری نیست قابل بهبود هم نیست."
جمله بالا بیان می‌کند موضوعی که کیفیت آن قابل سنجش نیست قابلیت بهبود ندارد. به دلیل اینکه منابع ما از جمله زمان، هزینه و مانند آن محدود است استفاده درست از آن‌ها اهمیت دارد. بودجه بندی برای استفاده درست از منابع محدود انجام می‌شود.

شاخص‌های موضوعات مرتبط با محتوا عبارت است از:
شاخص‌های سئو
شاخص‌های کسب و کار مانند مفاهیم مالی و بودجه بندی
شاخص‌های شبکه‌های اجتماعی Social Media
شاخص‌های وب سایتی Engagement

مهم‌ترین شاخص‌های سئو عبارت است از:
تعداد لینک‌های دریافتی
زمان حضور کاربر در وب سایت Time on site
کراول ارورها Crawl error
و مانند آن
شاخص‌های سئو در گوگل آنالیتیکس Google analytics قابل مشاهده است اما نمی‌توان به تنهایی از برخی از این شاخص‌ها نتیجه گیری کرد. برای مثال در یک فروشگاه اینترنتی زمان کم حضور کاربر در وب سایت Time on site می‌تواند به دلیل محتوای کم و نامناسب باشد که کاربر را برای حضور در وب سایت ترغیب نکرده است و یا می‌تواند به دلیل تجربه کاربری UX بسیار خوب باشد که سبب می‌شود کاربر در مدت زمان اندکی به هدفی خود برسد. در نتیجه شاخص‌های سئو دارای پیچیدگی است و به تنهایی نمی‌توان از این شاخص‌ها نتیجه‌گیری کرد. در حقیقت شاخص‌های ‌سئو به صورت عمومی رفتار کاربران را نشان می‌دهند.

شاخص‌های کسب و کار به دلیل نشان دادن وضعیت مالی، هزینه و سود برای بررسی و گزارش به مدیران بسیار مناسب است.
همچنین از شاخص‌های کسب و کار می‌توان برای بررسی وضعیت محتوا در دستیابی به اهداف کسب و کار استفاده کرد.

یکی از پرکاربردترین شاخص‌های درگیری کاربر در شبکه‌های اجتماعی هشتگ Hashtag # است. از هشتگ بیشتر برای سه موضوع زیر استفاده می‌شود.
1. محصول
2. انتقاد از یک شغل یا سازمان، پرسنل و مانند آن
3. محتوا
هشتگ بیشتر کاربرد ارائه تجربه استفاده از محصول و خدمات و منتشر کردن Viral محتواهای تصویری ویدئویی را دارد و کاربرد محتوایی آن کمتر است.

شاخص‌های وب سایتی یکی از بهترین شاخص‌های محتوایی است. در این ویدئو شاخص‌های وب سایتی به طور کامل شرح داده شده است.