با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال میتوانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.
در جلسۀ قبل سعی کردیم با طرح کردن مدلی بهنام چرخۀ محتوا «Content Cycle» به این برسیم که چگونه میتوان محتوایی تولید کرد که اشتباه کمتری داشته باشد؛ محتوایی که متناسب با نیازهای محتوایی مخاطب باشد و پاسخی برای دغدغههای واقعی مخاطب باشد. اما به این اشاره نکردیم که آیا دغدغههای مخاطب و سؤالات ذهنی مخاطب اهمیت دارند یا نه.
امروز ما قصد داریم تا درمورد مدل بازاریابی درونگرا «Inbound Marketing» صحبت کنیم. بازاریابی درونگرا، مفهوم قدیمیای نیست و از سال 2005 مطرح شده و با این اسم بهکار رفته است؛ البته امروز قرار است با مدل آلمانی آن را بررسی کنیم. یعنی چی؟ یعنی ببینیم اصل ماجرا چیست؟ چگونه است؟ دربارۀ چه چیزی صحبت میکند؟ از کجا آمده است؟ در پاسخ به چه چیزی مطرح شده است؟
درواقع اولین کسی که بازاریابی درونگرا را مطرح کرد برایان هالیگان Brian Halligan بود که بعدها Hubspot آن را عوض کرد و Flywheel را جایگزینش کرد.
به نظر من، برای درک سریعتر و جامعتر مدل جدید بازاریابی درونگرا، مدل Flywheel، بهتر است که ابتدا مدل قدیمی را بررسی کنیم و بعد بهسراغ فلایویل برویم.
به خاطر همین ما از مدل جدید اینباند که برایان هالیگان و وبسایت Hubspot معرفی کردهاند، فعلاً استفاده نمیکنیم و همان مدل قدیمی را با هم مرور میکنیم. در این شرایط، و در ادامه، شما بهراحتی مدل Flywheel را درک میکنید و مدل جدید بازاریابی درونگرا را هم میفهمید.
پرسش و پاسخ شرکتکنندگان دوره
پرسش مهسا یوسف زاده
سلام . من می خواهم یک پروفایل شخصی در لینکدین بسازم. چه مواردی را باید رعایت کنم تا به عنوان یک مدیر بازرگانی خبره خودم را معرفی کنم.
خلاصه موضوعات ویدئو
بازاریابی دورنگرا
مفهوم بازاریابی درونگرا Inbound Marketing برای اولین بار در سال 2005 مطرح شد. پس از معرفی مدل بازاریابی درونگرا Inbound Marketing مدل فلای ویل Flywheel توسط بارایان هالیگان Brian Halligan و Hubspot جایگزین مدل قدیمی شد.