با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

CMS عمومی چیست؟

در این هفته قصد داریم دربارۀ نوع سوم از CMSها که CMSهای عمومی هستند، صحبت کنیم.

CMS عمومی درواقع از جایی شروع شد که ما متوجه شدیم درصد بسیاری از سایت‌ها فرآیندهای عجیب‌و‌غریبی ندارند. مثلاً شامل چهار خبر، یک دربارۀ ما، یک تماس با ما و نهایتاً یک نظرخواهی و یک فرم ثبت‌نام برای دریافت ایمیل. یعنی، دراصل، یک سری کار روتین تکراری که اغلب کسب‌وکارها دوست دارند داشته باشند.

اگر دقت کنید کاربردی که خیلی از کسب‌و‌کارها از سایت دارند در همین حد است؛ دقیقاً کاربری شبیه هم. ویژگی‌های کاملاً یکسان و نسبتاً شبیه به هم که نهایت اختلاف آنها در ظاهر سایت است. درنتیجه، برای این سایت‌ها، یکسری CMSهای عام و عمومی به‌وجود آمد. من درصد دقیقی ندارم که بگویم هفتاد درصد یا90 درصد کسب‌و‌کارها، اما به نظر من بیش از 50 درصد از کسب‌و‌کارها برایشان این تیپ CMS کفایت می‌کند. درواقع سایتشن بیشتر یک بروشور الکترونیکی است؛ یک بروشور داینامیک که دائماً در حال تغییر است و 24ساعته در دسترس مخاطبان است. مخاطب‌هایی‌ که به‌واسطۀ سوشال مدیا، SEO، موتورهای جستجو، لینک‌های موجود در دیگر سایت‌ها و ... به سایت ما می‌آیند. برای اینها هم CMSهای عمومی وجود دارد. CMSهای مختلفی که بخش قابل‌توجهی از سهم بازار آنها در دست سایت‌های وردپرسی است.  

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

سلام به آقای طالبی عزیز یک سوال داشتم از خدمتتون من یه سایت ۲ زبانه دارم اما رو ۲ cms آوردم بالا تاثیری رو سئو سایت میزاره؟

بهتر روی یه cms باشه یا با همین ۲ cms ادامه بدم ممنون میشم کمکم کنید

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

خلاصه موضوعات ویدئو

مدیریت محتوای عمومی، برای کسب و کارهایی به وجود آمد که در بسیاری از موارد در محتوای خود یکسان بوده و نیاز به طراحی خاصی ندارد. در اغلب این نوع CMSها محتوای متنی، محتوای بصری، نحوه تماس و خبرنامه به‌صورت مشترک وجود دارد. در این کسب و کارها وب‌سایت همانند یک بروشور دیجیتال داینامیک عمل کرده و می‌تواند مخاطب را از منابع گوناگون به خود جذب کند. این منابع می‌تواند شبکه‌های اجتماعی Social Network، سئو SEO، موتورهای جست و جو Search Engine و مانند آن باشد.

در حال حاضر در سال 1399 بیشترین سهم بازار متعلق به وردپرس WordPress می‌باشد. قبل از آن نیز جوملا Joomla یکی از رایج‌ترین نوع CMS عمومی بود.

وردپرس WordPress یک نوع CMS عمومی است که توسط یک برنامه نویس، کدنویسی شده و قابلیت اضافه شدن انواع افزونه توسط کاربران را دارد. این CMS به‌صورت کامل در ویدئوی دوره توضیح داده شده است.