تعاریف به ما کمک می‌کنند تا هنگام بحث در مورد یک موضوع مطمئن باشیم که درباره آن مفهوم، با دیگر افراد به یک درک مشترک رسیده‌ایم. اگر تعریف کلمات و مفاهیم دقیق نباشد، نمی‌توانیم درباره آن‌ها با یکدیگر صحبت کنیم.

بنابراین از آنجا که تعاریف مهم هستند، در ادامه به تعریف بازاریابی می‌پردازیم.

بازاریابی چیست؟

بازاریابی علم نسبتا جدیدی است و تعاریف متنوعی دارد. تاریخچه مهم‌ترین تعاریفی که از بازاریابی وجود دارد:

تعریف انجمن بازاریابی آمریکا در سال 1935:

بازاریابی یعنی جریان کالا و خدمات را از تولیدکننده به سمت مصرف‌‌کننده هدایت کنیم.

تعریف انجمن بازاریابی آمریکا در سال 1985:

بازاریابی یعنی با هدف تامین منافع سازمان و ذی‌نفعان، مجموعه‌ای از فرآیندهای مرتبط با خلق ارزش، اطلاع‌رسانی درباره این ارزش، تحویل این ارزش به مشتریان و مدیریت ارتباط با مشتریان را مدیریت کنیم.

تعریف انجمن بازاریابی آمریکا در سال 2004:

بازاریابی یعنی برنامه‌‌ریزی و اجرای فرآیندهای مرتبط با شکل‌‌گیری، قیمت‌گذاری، ترویج و توزیع «ایده‌ها، کالاها و خدمات»، به‌شکلی که در تبادلات انجام‌ شده، اهداف فردی و سازمانی تامین شوند.

تعریف انجمن بازاریابی آمریکا در سال 2013:

بازاریابی مجموعه فعالیت‌‌ها و فرآیندهای مرتبط با خلق، ارتباط، تحویل و تبادل پیشنهادات است. این تبادل پیشنهادات و ارزش‌ها باید برای مشتری، کارفرما، شرکا و جامعه، دارای ارزش باشند.

تعریف بازاریابی از نظر فیلیپ کاتلر:

بازاریابی دانش و هنرِ کشف، خلق و ارائه ارزش با هدف تامین نیازهای یک بازارِ هدف همزمان با کسب سود است. بازاریابی، نیازها و خواسته‌‌های تامین‌ نشده را تشخیص می‌دهد، بازار آن‌ها را تعریف می‌‌کند، حجم بازار را اندازه‌‌گیری می‌‌کند، سود احتمالی‌اش را برآورد می‌‌کند، مشخص می‌‌کند که کدام بخش از بازار سودآورتر است یا من بهتر می‌‌توانم در آن به ارائه ارزش بپردازم و بعد، این محصول یا خدمت را طراحی و سپس ترویج (معرفی) می‌کند.

تا اینجا چند تعریف معتبر و جهانی از بازاریابی را دیدیم. ولی هنوز تعریف‌ها تمام نشده است. در ادامه یک تعریف از دکتر روستا خواهیم داشت. تعریفی که آقای احمد روستا از بازاریابی دارند، دقیقا در فضای دیجیتال قابل اجرا است.

از نظر عادل طالبی، تعریف خوب از بازاریابی که بتوانیم به عنوان یک مبنا در نظر بگیریم و با استفاده از آن فرآیندهای بازاریابی را در فضای دیجیتال انجام بدهیم و پیاده کنیم، همین تعریف آقای روستا است.

البته یادتان باشد تمام تعاریفی که قبلا گفتیم درست هستند، منتها ما قرار است یک تعریف، از بازاریابی بپذیریم و بعد بر اساس آن در طول دوره پیش برویم. تعریفی که تا آخر این دوره مدنظر خواهد بود و باید گوشه ذهن شما هم باشد، تعریف دکتر روستا است.

تعریف بازاریابی از نگاه دکتر احمد روستا:

  • بازارشناسی: به‌‌معنای شناخت مشتریان و نیازهای آنهاست.
  • بازارسازی: به‌‌معنای خلق و به‌‌دست آوردن سهم بازار (جذب مشتری) است.
  • بازارداری: به‌‌معنای حفظ سهم بازار (حفظ مشتری) است.

تعریف بالا کمک می‌کند بتوانیم هر ابزار را روی یک مدل ببریم.

مدل چیست؟

مدل، مفهوم مهمی است که دو کارکرد اصلی دارد:

1. مدل‌ها سیستم‌های پیچیده را ساده می‌کنند و با این کار، باعث می‌شوند که نحوه کارکرد اجزا و ارتباط بین اجزای یک سیستم پیچیده را بفهمیم.

2. از آنجا که مدل‌ها سیستم‌های پیچیده را به زیرسیستم‌ها تقسیم می‌کنند، کمک می‌کنند بتوانیم هر بخشی از فرآیندها را جداگانه ارزیابی کنیم.

نکته مهم: تا وقتی بازاریابی را نشناسید، نمی‌توانید بازاریابی دیجیتال را به بهترین شیوه اجرا کنید.

 

پیوندها و منابع آموزشی

کتاب‌هایی که باید خرید و باید خواند!

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره


در ابتدا که تعاریف بازاریابی مطرح شد شما در تعاریف، کلمات مهم را قرمز میکردید...حالا سوال اینه که دقیقا از چه راهی باید این موارد رو قبل از راه اندازی کسب و کار مشخص کرد...

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
1003

با توجه به اینکه مباحث جلسه ۱ وارد فضای دیجیتال شد، آیا قرار هست در آینده مجدد وارد بحث بازاریابی و تحقیقات بازار و... بشیم یا خیر؟ (با توجه به اینکه در تعریف هم داشتیم که اهداف و ارزشها در بازاریابی تعیین می‌شوند و بعد وارد فضای دیجیتال و استفاده از ابزارها می‌شیم)اگر خیر، لطفا منابع مطالعاتی در حوزه تعیین استراتژی بازاریابی و تحقیقات بازار معرفی کنید.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
1004

به نظرم بنیان یک کسب و کار اون ارزشی هست که در‌موردش صحبت شد. برای راه اندازی یک‌ کسب و کار جدید به نظرم باید یک‌ نیازی که براورده نشده وجود داشته باشه که ارزش قابل ارائه رو ایجاد می‌کنه. حالا برای اون نیاز براورده نشده و ارزش، پیشنهادی طراحی میشه و بازاریابی میشه از جمله بازاریابی دیجیتال . با توجه به اینکه اینطور دیدن کسب و کار نیاز به چندین تخصص و فرد (تیم) داره، میزان ورود کارشناسان بازاریابی دیجیتال در این موارد چقدر هست؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
1007

سوالم‌ مربوط به جلسات گذشته است، ولی الان توی کتاب بهش رسیدم، خلاصه میگم، داخل کتاب طرح‌ بازاریابی کسب و کارهای کوچک اومده قیمت پایین مزیت رقابتی محسوب نمیشه و در صورتی که مشتری درست پیام رو دریافت کنه حاضره قیمتی بالاتر از رقبا هم برای محصول ما پرداخت کنه درحالی که توی فایل صوتی استراتژی فروشگاه های آقای طالبی حمل رایگان(به نحوی قیمت) به عنوان مزیت رقابتی مهمی مخصوصا برای اول فعالیت مطرح شده، سوالم اینه که کدام درست تره؟ و‌ابتدای فعالیت یا پس از اون متفاوته یا خیر؟ اصلا ارسال رایگان همون قیمت پایین تر محسوب میشه یا صرفا قیمت محصول؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
2036

در تعریف بازاریابی از نگاه آقای کاتلر گفتید اگر محصولی با قیمت مناسب و شرایط خوب در بازار وجود دارد و ما واقعا مزیتی نسبت به آن نداریم، اصلا ما غلط می‌کنیم وارد آن بازار شویم اما وقتی به همین بازار کشور خودمان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که خیلی از بیزنس‌ها واقعا مزیت قابل لمسی نسبت به رقیب‌شان ندارند() تازه اگر هم داشته باشند به راحتی می‌شود اکثر آن‌ها را کپی کرد. با این تعریف از بازاریابی مزیت رقابتی ما باید خیلی منحصربفرد و تا حد زیادی غیر قابل کپی باشد. چیزی که در بسیاری از زمینه‌ها امکان آن وجود ندارد

مثلا در حوزه فروش لوازم آرایشی وقتی من به فروشگاه موتن‌رو و خانومی نگاه می‌کنم همه چیز برایم یکسان به نظر می‌رسد. تنوع محصولات، مدت ارسال و خیلی از ویژگی‌های دیگر این بیزنس‌ها یا کاملاً مشابه هستند و یا تفاوت‌هایی جزئی دارند.( جز اینکه تیم مارکتینگ موتن‌رو در اینستاگرام صفحه جذاب‌تری نسبت به رقیب خودش دارد و کمپین‌های فروش متعدد و با تخفیف‌های خوبی ارائه می‌دهد.)
حالا با تعریف آقای کاتلر پس اصلا امروز نباید موتن‌رویی وجود داشته باشد. در حالی که این سایت نسبت به رقیب‌اش جوانتر است و اما توانسته با بازاریابی بهتر قسمتی از سهم بازار رقیب‌اش را هم بدست بیاورد. بالاخره با بازاری در آن رقیب حضور دارد باید چه کرد؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
3397

تفاوت مکتب Audience و نگاه کاتلر در چیست؟
با تعریف مطر شده به نظر این دو نظریه در یک جهت و یکسان بنظر می رسد.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
3468

سلام تفاوت نظریه audience با نظریه کاتلر در چیست؟لطفا با ذکر یک مثال توضیح دهید
باتشکر

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
3471

مطلبی که در خصوص رویکردهای بازاریابی مطرح کردید.Audience یا Product جالب بود. آیا در دنیای امروز این مسئله تبدیل به مثال مرغ و تخم مرغ نشده است ؟

ممنون می شوم اگر نظرتون بدونم و بیشتر توضیح بفرمایید یا منبعی در این زمینه معرفی کنید.

آیا این مطلب در حوزه استراتژی های بازاریابی قرار می گیرد ؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
4501

درود بر شما
من سرعت کتابخوانی پایینی دارم
آیا اول باید همه این کتاب ها رو بخوانم و سپس وارد جلسات بعد بشوم؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
6839

چرا ویدئو ها برای من باز نمیشه

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
7026

سلام و وقت بخیر
در ویدیوهای هفته اول در جند نوبت جناب طالب از ویدیوی صفر صحبت میکنن، ولی من نتونستم این ویدیو رو ببینم. ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.
با سپاس و اخترام
بهروز بیات

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
9183

در تعریف آقای کاتلر دربارهٔ بازاریابی یکی از نکات مهم این است که بازاریابی پیش از طراحی محصول انجام بگیرد که به نوعی در تعریف دکتر روستا هم در قسمت بازار شناسی این مسئله مطرح شده است.
سوال من این است که در دنیای امروز که بسیاری از شرکت‌ها که از قبل محصولات یا خدمات خود را تولید می‌کنند و بعد به دنبال بازاریاب می‌گردند آیا کمتر موفق خواهند بود؟ یا این که بازاریاب باید بتواند استراتژی تعریف کند که بهترین نتیجه از آن حاصل شود؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
14426

با سلام
من ویدیویی تو این صفحه پیدا نکردم برای دیدن
ممنون میشم راهنمایی کنید

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
14428

سلام
با تشکر از زحماتتان برای دوره
در ویدیو آقای طالبی گفتند مراجع و لینکهایی راجع به مدل و تعریفش در بخش منابع قرار میدهند ولی منابعی موجود نیست. اگر امکان دارد اضافه نمایید. با تشکر

به بخش منابع اضافه شد. طالبی.

14434

بازاریابی یعنی رسوندن کالای به مشتری درست

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15458

عرض سلام و ادب. جسارتاً با اینکه فرمودید از سرویس کاویمو برای اپلود و انتشار ویدیو ها استفاده کرده اید. آیا این از این بابت که برای هر بار تماشای ویدیو ها باید پهنای باند مصرف بشه و یا اینکه اگه به هر دلیل نت قطع بشه که این روزها متاسفانه زیاد هم شده، امکان تماشای مجدد ویدیو ها وجود نداره برای کاربران مشکل و دغدغه ایجاد نمیکنه؟ آیا اگر از سیستمی مثل اسپات پلیر استفاده میشد، بهتر نبود؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15459

چکار کنیم که محصول که در اختیار داریم در بازار کار مدیریتی روی اون محصول داشته باشیم که همیشه برامون سود اور باشد

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15460

چه ارتباطی بین دیجیتال مارکتینگ (یا مارکتینگ) و بیزینس کوچینک وجود دارد ؟ آیا میتوان دیجیتال مارکتینگ را بخشی از فرایند بیزینس کوچینگ در نظر گرفت ؟ آیا می توان گفت در یک کسب وکار بیزینس کوچینگ متمرکز بر بهبود عملکرد افراد و دیجیتال مارکتینگ متمرکز بر محصول است ؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15468

جناب عادلخان طالبی عزیز و دوست داشتنی سلام و درود.
ضمن خدا قوت به شما انسان زحمتکش و ارزشی ایرانمان.
پیام من فقط حاوی تشکر به زحماتی را که انجام می‌دهد هست.
من زارع هستم همسر سرکار خانوم آزاده میردار که حدودا نزدیک به دوسال برنامه های شما را دنبال می‌کنیم البته بیشتر همسرم.
من به دلیل مشکلات کاری زیاد خودم کمتر وقت میزارم. بیشتر همسرم را تشویق میکنم تا برنامه های شمارا دنبال کنند البته خودشون هم بسیار علاقمند به اموزشهای حضرتعالی از اینکه بابت این ۱۵ جلسه رایگانی را که محبت داشتین برای ما ارسال کردین حتی همسرم فایلها را داشتن ولی من دلم نمیومد پیگر بشود پیرو موضوعاتی را که اول فایل اشاره کردین.
کارم معدن هست و خودم عضو خانه معدن و رشته تحصیلی مدیریت بازرگانی.
منابع و آموزش شما عالی عالی هست. دنیا ازتون تشکر میکنم.
زنده باشیدو پایدار‌.
لطف عالی متعالی

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15469

از نظر من بازاریابی یعنی ایجاد نیاز در مشتری نسبت به کالا یا خدمتی که خودمون ارائه میکنیم(حتی اگه اون نیاز از اول وجود نداشته یا مخاطب نسبت بهش واقف نبوده)

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15492

سلام و احترام

دو مسئله در رابطه با مطالعه منابع دارم:

- چند سال پیش به توصیه جناب آقای علی عیاری کتاب اصول بازاریابی کاتلر را تهیه کردم. با توجه به نیازی که برای درک مفاهیم و شناخت بازاریابی داریم نیازی به تهیه کتاب مدیریت بازاریابی هم هست؟ و اصولا چه تفاوتی بین این دو کتاب می بینید؟

- منابع مطالعاتی، بخصوص دو کتاب مذکور حجم بالایی دارند و از طرفی زمان من و بسیاری از دانشجویان دوره بسیار محدوداست. متاسفانه زمان را نمی توانیم متوقف کنیم اما همگام سازی آموزش ( با این حجم بالا ) با کاربرد آن در فضای بیزینس بسیار دشوار است. خوشحالم خواهم شد نظر شما را درباره این موضوع بشنوم.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15562

سلام.وقت بخير.با موبايل ميشه ويدئو ها رو نگاه كرد.اما با رايانه ويدئو ها باز نميشه.چي كار بايد كرد؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15579

سلام جناب طالبی عزیز
پرتوان باشد
معادل سرویس کاویمو برای غیر ایران چه چیزی رو پیشنهاد میکنید؟
سپاس

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15619

آیا این درسته که تعریف بازاریابی لاجیکال هست یعنی ممکنه از یه کشور تا کشوری دیگر تعریف بازاریابی تغییر کنه؟ منظورم این هست که شاید تعاریفی که در ایران مطرح میشه برای ایجاد نیاز، ایجاد مشتری برای محولاز قبل طراحی شده و ... در کشوری به مراتب توسعه‌یافته‌تر یا به مراتب عقب‌افتاده‌تر تغییر کنه؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15649

سلام وقت بخیر من در سایت nic.ir شناسه را ثبت کردم و پاسخ محرمانه م را دادم اما الان برای ثبت دامنه هر چی اون پاسخ محرمانه را میزنم ازم قبول نمیکنه لطفا منو راهنمایی کنین چطوری این مشکل را حل کنم

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15811

سلام و درود خدمت آقای طالبی

شما فرمودید که اگر توان رقابتی را در حوزه ای نداریم ، وارد شدن به آن حوزه اشتباه است.
حالا اگر ما گاهی اوقات بنا به توانایی هایی که داریم فقط بتوانیم روی یک حوزه ی خاص که رقبای قدرتمندی دارند، وارد شویم، راهکار چیست؟
آیا در اینصورت هم نباید وارد شویم و شروع کنیم؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15889

با سلام و احترام
من این دوره را 23 بهمن باتخفیف خریداری کردم و تعدادی کتابهای دیجیتال مارکتینک هم جزو هدیه دوره بود ممکنه بفرمایید چرا به جای اون کتابها منابعی که استاد خیلی تاکید دارند برای مطالعه مثل مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر جلد 1
مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر جلد 2
طرح بازاریابی کسب‌ و‌ کارهای کوچک
بازاریابی چریکی و... جزو اون کتابهای ارسال شده نیست

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
17041

خلاصه موضوعات ویدئو

نه. آنچه که من تلاش می‌کنم این است که بر اساس تجربیاتی که در طول این سال‌ها داشته‌ام، «یادگرفتن» را به شما یاد بدهم.

طبق نظر خانم ویتفیلد، تعاریف به ما کمک می‌کنند تا هنگام بحث در مورد یک موضوع مطمئن باشیم که درباره آن مفهوم، با دیگر افراد به یک درک مشترک رسیده‌ایم.

چون منابع و مراجع اصلی ما در حوزه بازاریابی دیجیتال و کسب‌وکار آنلاین به زبان انگلیسی است.

نهایت تلاش من این است که این دوره که حاصل سال‌ها تجربه در حوزۀ آموزشِ بازاریابی دیجیتال در سازمان مدیریت صنعتی و دانشکده‌های مختلف دانشگاه تهران است، اینجا به صورت آنلاین در اختیار شما قرار بدهم.

چرا باید در مسیر یادگیری، در ابتدای گام برداشتن در این مسیر، ذهن نقیض یابمان را خاموش یا غیر فعال کنیم و با بخش مصداق یاب ذهنمان، مسیر را شروع کنیم؟ تفکر نقادانه و ذهن نقیض یاب کجا به کمک ما می‌آید؟ در این ویدئو درباره این موضوع صحبت شده است.

در یک برآیندتاک در نشر برآیند منابع Self Study توسط خانم رز شایقی کاملاً معرفی شده‌اند.
چگونه زبان انگلیسی را به صورت خودآموز یاد بگیریم؟

تعریف انجمن اساتید بازاریابی آمریکا، انجمن بازاریابی آمریکا، تعریف آقای کاتلر، تعریف دکتر روستا در این ویدئو مطرح شده‌اند.

در این ویدئو، درباره علوم مختلف، مانند مدیریت، بازاریابی، علوم مهندسی، فلسفه و بازاریابی دیجتال، صحبت کردم.

از بسیار بسیار قدیم، شاید حتی از زمان حضرت حوا و حضرت آدم. حتی شاید هابیل و قابیل. اما علم بازاریابی از چه زمانی شروع شد؟ در این ویدئو درباره این موضوع صحبت شده است.

از بین تعاریف مختلف بازاریابی، چون تعریف آقای دکتر روستا دقیقاً یک «مدل مفهومی» است، در این دوره آموزشی، بر اساس آن پیش خواهیم رفت.

مدل، یک شمای ساده‌شده از یک موضوع پیچیده است که به ما کمک می‌کند موضوعات پیچیده و روابط بین اجزا را درک کنیم. همچنین، کمک می‌کند با توجه به ورودی‌ها و خروجی‌های هر بخش از مدل، یک فرآیند در حال اجرا را ارزیابی کنیم.