با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای دوره را مشاهده کنید.


پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

ر ماهای گذشته شرکت دافی برای تبلیغات دستمال مرطوب در اینستاگرام از اینفلوِئنسرهایی استفاده کرده بود که در این ویدیو کوتاه دختران آرایش خود را پاک میکنند و به طور کلی تغییر میکنند و این ویدیو بازخوردهای زیادی داشت
با توجه به این که یک شرکت بیمه در رومانیا برای تشویق مردم برای بیمه کردن تلفن همراه خود از روش غیرمتعارف استفاده کرده و سارقانی را استخدام کرده نه برای سرقت بلکه تراکت هایی را در کیف و جیبشان مینداخت با این محتوا که (دزدیدن گوشی شما ساده است. تلفن خود را در وودافون بیمه کنید)
با این تفسیر تبلیغات دافی در این ویدیو یک نوع تبلیغ چریکی محسوب میشود یا خیر ؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

خلاصه موضوعات ویدئو

فضای دیجیتال آنقدر عمر ندارد که بتوان یک تعریف معتبر یا قابل اطمینان داشته باشد. تنها می‌توان تعریف بازاریابی را از منابع مختلف بررسی کرد. هرچند، می‌توان طبق یک تعریف، استفادۀ هوشمندانه از ابزارهای موجود و در دسترس در فضای دیجیتال برای رسیدن به اهداف بازاریابی را، بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی آنلاین نامید.

تعریف بازاریابی دیجیتال از نظر هاب اسپات، ویکی‌پدیا، نیل پاتل، دیجیتال مارکتر دات کام، دیسراپتیل ادورتایزینگ و تعریف عادل طالبی، تعاریف مختلفی هستند که در این ویدئو مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

نه. البته می‌توان مثال‌های نقضی را مطرح کرد اما، کار ما در بازاریابی دیجیتال، تلاش برای رسیدن به اهداف بازاریابی برای محصولات یا خدمت‌های ارزشمند برای مشتریان است.

بازاریابی عصبی، بازاریابی چریکی، بازاریابی شفاهی، بازاریابی خدمات، بازاریابی شرکتی و ده‌ها حوزۀ مختلف دیگر.

شاید یکی از تعریف‌های ممکن این باشد: انتخاب ابزارهای موجود و در دسترس برای کسب و کار و استفاده خلاقانه و با برنامه از آنها برای رسیدن به اهداف بازاریابی

همان‌طور که در بازاریابی چریکی، باید با ابزارها آشنا باشیم و در زمان مناسب، طبق برنامه، با استفادۀ هوشمندانه و خلاقانه از ابزارهای در دسترس تلاش کنیم به اهداف برسیم، در بازاریابی دیجیتال هم تلاش می‌کنیم پس از آشنایی با ابزارهای موجود در فضای دیجیتال و شناخت روش‌های درست استفاده از آنها و سنجه‌های بررسی اثربخشی هر کدام از آنها، مجموعه‌ای مناسب از ابزارهای موثر و مناسب را انتخاب کنیم.

ابزارهای متعلق به ما، ابزارهای تحت کنترل ما، ابزارهای تحت تاثیر ما، ابزارهای دور از دسترس و ابزارهای دشمن

نمونه‌هایی از این دسته ابزارهای بازاریابی دیجیتال مانند وب سایت، فروشگاه اینترنتی، سامانه پیامک، سامانه ایمیل، سامانه فکس اینترنتی

یعنی ابزاری که ما کنترل کاملی روی محتوای آن داریم. ما تصمیم می‌گیریم چه محتوایی را، در چه زمانی، به چه مخاطبانی، به چه شکلی نشان بدهیم. بالاترین میزان کنترل روی محتوا و انتشار آن، در ابزارهای متعلق به ما در فضای دیجیتال وجود دارد.

وبلاگ، پلت‌فرم‌ها، مارکت‌پلیس‌ها و فروشگاه‌سازها، کانال آپارات، صفحه اینستاگرام، تبلیغات اینترنتی و ...

من محتوا را تعیین می‌کنم، آن را منتشر می‌کنم، اما اختیار و کنترل نحوه و محل انتشار آن را ندارم. مثلاً ویدئویی که در آپارات منتشر می‌کنیم، آپارات تعیین می‌کند این ویدئو را چه کسانی و در چه صفحاتی ببینند، در کنار آن چه محتوای دیگری نمایش داده شود یا مانند آن. ضمن اینکه اجازۀ حذف یا تغییر آن را هم طبق قوانین و شرایط خودشان دارند.

ابزارهای متعلق به ما و ابزارهای تحت کنترل دیگران که ما امکان اثرگذاری روی آن را داریم.

ابزارهایی که ما از آنها اطلاع نداریم یا «دشمن» (با تعریفی که از آن بعدا ارائه خواهد شد و با تعریف ذهنی شما از دشمن کاملاً فاصله دارد) از آنها استفاده می‌کند.